Publicerat Juni 6, 200619 yr Vilken pejl tycker ni fungerar bäst för ställande hundar, har läst tester genom åren men det brukar vara skillnad på tester och praktiskt användande. Funktion Riktnings säker Kapacitet längd Batterier och service. Han är bara 10veckor så det brinner inte.
Publicerat Juni 7, 200619 yr Hej Nu vet jag inte hur du kommer att bedriva din jakt, Men har du löshundar till älg/björn mfl. så skulle jag välja Tracker Maxima, Det är lite svår att hantera på korta avstånd < 1,5KM. Över detta så tycker jag den är helt perfekt. Jag har själv provet alla övriga på marknaden och finner endast att svedpoint kommer nära vad det gäller räckvidd och exakthet. Maxima 12kanaler att välja mellan i handenhet och i halsbandet. Björnhunden
Publicerat Juni 7, 200619 yr Har en Swepoint som jag är otroligt nöjd med. Har testat en rad olika pejlar av andra fabrikat men när det gäller funktion och användarvänlighet så tycker jag att Swepointen är överlägsen. Nu pratar jag bara om traditionella pejlar har endast testat GPS pejlar vid ett fåtal tillfällen och kan inte ge en rättvis bedömning av dessa.
Publicerat Juni 11, 200619 yr Det beror på villken sorts teräng man jagar i. Är det kuperat går 433MHz pejlarna dåligt
Publicerat Juni 17, 200619 yr Swepoint för riktningsäkerhet. Blev väldigt imponerad av Pointer Marathon, räckvidd 15km> och väldigt exakt. Har provat Tracker Speed men den gillade jag inte alls. Mvh
Publicerat Juli 16, 200619 yr Jag använder Tracker Supra och är jättenöjd. Inte så bra precision på nära håll men räckvidden och riktningssäkerheten på längre håll går inte att klaga på. Har två halsband till min mottagare, bra om jag har båda hundarna lösa samtidigt.
Publicerat Juli 19, 200619 yr Har använt tracker maxima som jag varit mycket nöjd med. Men har nu skaffat mig en pointer hund gps som slår allt annat jag provat, den är dock ganska dyr runt 10000kr men värd varenda krona.