Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Öster Malma - marknadsföring/synpunkter

Featured Replies

Publicerat

Jag tog med mina barn och hundar på nationaldagen och åkte till Öster Malma. En underbar anläggning som det görs mycket reklam för. Här kommer lite konstruktiva synpunkter:

1) Öster Malma marknadsförs som en viltpark där man kan se de vanligaste djuren i hägn. Man kan konstatera att en "icke jägarutbildad" besökare nog blir lite besviken då det inte syntes några kronhjortar, dovhjortar eller mufflon. Vi såg 3 älgar - på håll, 2 vildsvin i ett minimalt hägn samt alla skogsfåglar och gäss i voljärer (det sistnämnda var mycket givande). Om man besöker hägnet dagtid och under sommaren så håller sig ju klövviltet dolt varför det inte ger så stort utbyte annat än att man får titta på planscherna.

2) Det var utlovat sk utfordring 15.30, av detta syntes inget. Inte för att jag tror det skulle ha så stor effekt på djuren men ändå....de kanske vänjer sig på sikt.

3) Jag trodde i min enfald att man kunde ha med hundarna överallt på området men så var de ju inte. Det fanns 3 st krokar utanför caféet att parkera dem på, i solen....så det blev att placera dem i bilen med öppen backlucka under den timma vi letade djur i hägnet. Jag frågade om man kunde ha hundarna någon annanstans men fick tyvärr inget annat svar än krokarna vid cafeét. Samtidigt såg jag anställda som hade hundar med sig inne i hägnet. Jag som har fågelhundar skulle inte komma på tanken att gå nära vaktelburen ex men en bättre lösning för besökande hundägare vore tacknämligt.

4) Det rökta köttet som serverades på mackorna var kanon. Det vore kul om man kunde köpa det på plats och ta med.

5) Slutligen skall jag säga att jag kommer gärna tillbaka för en övernattning med tillhörande skytte och tar med min fru för anläggningen håller i övrigt toppklass men mina barn blev besvikna över att de inte kunde se ett enda av ovan nämnda arter.

Publicerat

Bra synpunkter / feedback! Tack! Jag vidarebefodrar till de som är ansvariga för hägnen...

Jag bor själv i krokarna och kan bara hålla med dig om att några av djuren är onödigt blyga. Det blir dock hela tiden bättre, en av älgtjurarna har blivit nästan onödigt tam (han käkar mobiltelefoner). Hade vi vetat att det skulle ta sådan lång tid att vänja djuren kanske vi skulle sparat med att öppna hägnet en månad eller två...

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.