Publicerat Juni 14, 201213 yr Hej, har suttit och tjuvkikat ibland trådarna här en längre tid, men känner att det nu är dags att presentera sig ordentligt! Det finns såpass mycket intressant skrivet här att jag bara känner att man nog måste ta del "på riktigt" så att säga... Vem är då jag? Jo jag är en sörmlänning med norrländskt och närkingst påbrå som har utvandrat till Småland för några år sedan. Då frugan har hästar så var det så att i stället för att hyra en lägenhet eller köpa sig en villa så blev det gård direkt. Då fanns inget direkt intresse för jakt, det var helt enkelt för mycket annat som pågick i livet, så jakten arrenderades ut. Nu har dock det ändrats, efter att ha spatserat runt på markerna i fem år så har på något sätt intresset och någon sorts krypande längtan efter att jaga börjat komma krypandes. Jaktarrendet ska få löpa ett år till och jägarexamen ska ordnas till hösten. Har ca 100ha av skog o åkermark, så lite tilldelning borde det bli... Väl mött! /Patrik
Publicerat Juni 14, 201213 yr Författare Välkommen! Var i Småland håller du till? Vaggeryd. Det var inget direkt planerat som gjorde att man hamnade här, utan det var frugans jobb som fick bestämma. Det är i alla fall inget som jag lider av, det enda som man saknar ifrån barndomens trakter är väl vännerna, men motorvägen passerar utanför byn, så det är väl egentligen inga problem det heller