Publicerat Juni 15, 201214 yr Har sett i tidigare inlägg och diskussioner att Chevaliers egna vattentäta membran Chevalite inte fått så bra kritik. Har du erfarenhet?
Publicerat Juni 15, 201214 yr Jag har erfarenhet då jag har ett par Chevaliersbyxor med deras Chevalite och likt ALLA andra membran så blir man svettig innanför och blir man blöt utifrån så torkar det långsamt som attan. Har aldrig stött på bra membran. Möjligen kan membran vara skönt om man bara sitter still då det blir vattentätt och vindtätt men då kan man lika gärna slänga på sig regnkläder. Fördelen med mina Chevaliersbyxor är att dom är otroligt tysta, men jag har smygit mig lika nära djur med högljudda stela kläder så jag räknar egentligen inte den fördelen. Själv använder jag lagerprincipen av så naturliga material som möjligt, ibland blandat med syntetiska för att få slitstyrka. Regnar det tar jag regnkläder på och sänker tempot. Fortsatt högt tempo är lika med blöt inifrån då inga vattentäta kläder andas som tillverkare gärna påstår. Är det tätt utifrån är det tätt inifrån. Mvh // Johannes