Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Starta eget eller förening?

Featured Replies

Publicerat

Vi är några stycken som tar hand om jägarexamens eleverna på orten, vi har teorin och praktiskt skytte med dom, allt går genom studiefrämjandet och jägarförbundet.

Nu tycker vi att studiefrämjandet har alldeles för kort tid till skyttet.

Eleverna klarar proven precis och sen släpps dom fria.

Vi skulle vilja ha mer skytte timmar med dom samt att vi kan fortsätta med dom efter att provet är avklarat.

Men studiefrämjandet vill inte lägga mer tid och inte betala oss för mer timmar än vad vi har nu.

Därför tänkte vi köra dom extra timmarna med dom själva och även fortsättningen efter proven med dom, men vi vill ju ha lite betalt för våran fritid som vi ändå sätter av.

För att allt ska funka på ett rätt och riktigt vill vi ha vita pengar, så hur gör vi detta på enklaste sätt?

startar någon av oss ett företag och anställer resterande, eller bildar man en förening.

Lönerna som ska till instruktörerna är väl det som kommer betalas ut och måste då skattas.

Inget matrial tror ja kommer behövas.

Publicerat

Vi är några stycken som tar hand om jägarexamens eleverna på orten, vi har teorin och praktiskt skytte med dom, allt går genom studiefrämjandet och jägarförbundet.

Nu tycker vi att studiefrämjandet har alldeles för kort tid till skyttet.

Eleverna klarar proven precis och sen släpps dom fria.

Vi skulle vilja ha mer skytte timmar med dom samt att vi kan fortsätta med dom efter att provet är avklarat.

Men studiefrämjandet vill inte lägga mer tid och inte betala oss för mer timmar än vad vi har nu.

Därför tänkte vi köra dom extra timmarna med dom själva och även fortsättningen efter proven med dom, men vi vill ju ha lite betalt för våran fritid som vi ändå sätter av.

För att allt ska funka på ett rätt och riktigt vill vi ha vita pengar, så hur gör vi detta på enklaste sätt?

startar någon av oss ett företag och anställer resterande, eller bildar man en förening.

Lönerna som ska till instruktörerna är väl det som kommer betalas ut och måste då skattas.

Inget matrial tror ja kommer behövas.

Mera skyttetid..rätta mig om jag har fel men åker inte eleverna ut med dig och dom andra o övar skyttet. Tyckte jag läste mig till det iaf :smile: hur som helst, skyttet får ni nog enklast ställa upp med frivilligt och sedan låta eleven handla ammo+material som ni sedan visar hur dom skall pricka rätt på och krossa :woot:

Den jag övade med för ett ex antal år sedan, tog inget betalt för sitt lärande. Bara det jag sköt på och för. Sen visst det är klart en massa fritid vill man nog inte sätta av gratis, då är det enklast att starta eget..(Hunters jakt och skytteträning AB) vettö :biggrin: ..men sen till kostnaden för vad ni skall ta/timme..fråga eleverna vad dom är villiga att betala sen utgår ni från vad andra redan etablerade företag tar.. :thumbsup:

men som sagt en blomstrande jägarkår kanske kräver lite frivilliga insatser.

Publicerat
  • Författare

Hunters jakt och skytte där har vi ju de :biggrin: jag tar det namnet av dig om det är ok.

De ideela är jag inte rädd för, men resterande verkar vilja ha en slant för sina uppdrag, vi får väl forska vidare .

Publicerat

Känns som en tuff affärsidé att ta betalt för att lära någon skjuta, med tanke på att det finns många ideella skytteföreningar med bra instruktörer...

Publicerat

Jag har tillhört kategorin ideell idiot i fem sex år nu men på grund av det vanliga kacklet som blir när man sticker ut hakan så lägger jag handskarna på hyllan. Det roliga och givande som är positivt med att vara instruktör och lärare äts fort upp om någon tokskäller eller svinhugger en i sidan med jämna mellanrum. Att lära ut något man kan är ett av det roligaste som finns när man ser glädjen det ger andra människorm men tiden man lägger ner går aldrig att få betalt för som vanlig dödlig. Heter man jocke smålänning eller något i den stilen så är bara namnet värt en tusenlapp i timmen per person men pelle svensson från byhåla som bara skjutit tjugofemmor på hemmabanan kan aldrig komma upp i några pengar värt tiden man lägger ner.