HerrBerg 842 Posted June 16, 2012 Share Posted June 16, 2012 Jag är helt väck på fåglar, jag kör med en helt klart förenklad ornitologi. Men jag hörde ett märkligt ljud från någon päppling igår... någon som vet? Spelade in på min ajfån men forumet accepterar inte att jag laddar upp m4a-filer... så den hamnar här i stället: http://herrberg.se/dokument/konstigtljud.m4a Quote Link to post Share on other sites
Lundp 0 Posted June 16, 2012 Share Posted June 16, 2012 Låter som kornknarren. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3275&artikel=2776318 Quote Link to post Share on other sites
HerrBerg 842 Posted June 16, 2012 Author Share Posted June 16, 2012 Ja jävlar! Jag funderade på det men slog bort tanken, de finns ju knappt längre....! Häftigt! Quote Link to post Share on other sites
Wizard 2,668 Posted June 16, 2012 Share Posted June 16, 2012 Glass-truten? Quote Link to post Share on other sites
HerrBerg 842 Posted June 16, 2012 Author Share Posted June 16, 2012 Någon som har ett recept på kornknarr? Quote Link to post Share on other sites
L-B 231 Posted June 16, 2012 Share Posted June 16, 2012 Ja jävlar! Jag funderade på det men slog bort tanken, de finns ju knappt längre....! Häftigt! Var hörde du Knarren. Quote Link to post Share on other sites
L-B 231 Posted June 16, 2012 Share Posted June 16, 2012 Någon som har ett recept på kornknarr? Skit du i det och njut av Knarren istället för en till lagning men hittar du den så lycka till. En polare till mig har lyckts fota den. http://www.larsfoto.se/sv/galleri/svenska-faglar/rallar-sumphons-sothona-och-trana/1029-kornknarr Kolla lite runt på hans hemsida satans duktig vill jag säga kännt honom sen han var en liten knodd. Lasse Quote Link to post Share on other sites
HerrBerg 842 Posted June 17, 2012 Author Share Posted June 17, 2012 Skojade bara om tillagning! Den hörde jag i Norra Uppland.... Men jag vill inte se lämmeltåg av ornitologer där så du får ursäkta om jag är en smula vag. ;-) Quote Link to post Share on other sites
L-B 231 Posted June 17, 2012 Share Posted June 17, 2012 Skojade bara om tillagning! Den hörde jag i Norra Uppland.... Men jag vill inte se lämmeltåg av ornitologer där så du får ursäkta om jag är en smula vag. ;-) Du behöver inte vara oriolig för något lämmeltåg Krnknarr är observerad på ca 100 platser i upplan hittills i år. Lasse Quote Link to post Share on other sites
Wizard 2,668 Posted June 17, 2012 Share Posted June 17, 2012 Kolla lite runt på hans hemsida satans duktig vill jag säga kännt honom sen han var en liten knodd. Herre jösses vilka bilder!!! Jag har träffat en ny kompis i Malmö och det är en kyckling till en Strandskata som är helt orädd! Häromdagen hade han fått sina första små fjädrar och han springer runt på en parkering med en enorm fart och kommer alltid fram till bilen. Nästa gång skall jag ta med min kamera och försöka plåta den lille rackaren tillsammans med sin mamma. Mycket vackra fåglar strandskatorna! Kornknarr har jag nog sett en del på frugans jobb innan fåglarna packades men aldrig i verkligheten, fast jag är ju så grön på fåglar så jag kanske har sett dem när jag har varit och fiskat i ungdomens glada år?... Quote Link to post Share on other sites
L-B 231 Posted June 17, 2012 Share Posted June 17, 2012 Kollade runt lite om obsar i Skåne magert ett 20 tal i vår. Enda är obsarna i din närhet är ett par Knarrar i Fyledalen i maj. Lasse Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts