Publicerat Juni 18, 201213 yr Funnits video på youtube där de är filmat med dålig kamera där dom har tränat upp någon slags örn på att ta varg. kan va så att de utspelade sig i kinatrakten någonstans. Tips om va man ska söka på för o finna dessa videos?
Publicerat Juni 18, 201213 yr Funnits video på youtube där de är filmat med dålig kamera där dom har tränat upp någon slags örn på att ta varg. kan va så att de utspelade sig i kinatrakten någonstans. Tips om va man ska söka på för o finna dessa videos? Kanske är denna du söker själv så kikar man rätt ofta på olika filmer om detta; alltså falkenerare och samspelet mellan fågel och hund m.m så skickar därför en länk om just detta oxså
Publicerat Juni 18, 201213 yr Funnits video på youtube där de är filmat med dålig kamera där dom har tränat upp någon slags örn på att ta varg. kan va så att de utspelade sig i kinatrakten någonstans. Tips om va man ska söka på för o finna dessa videos? Sök på tuben med "golden eagel vs wolf", sen är det bara att ratta vidare. Önskar vi hade lite mer slätt här...
Publicerat Juni 18, 201213 yr Vem vet, med vindarna som blåser nu kanske det är läge att försöka få till en lagändring?
Publicerat Juni 18, 201213 yr Svågern har en del foton från Mongoliet med just hundägare... En del ruskigt mäktiga bilder!
Publicerat Juni 18, 201213 yr Vem vet, med vindarna som blåser nu kanske det är läge att försöka få till en lagändring? Hur menas det då, att vi skall få jaga med rovfågel efter varg?
Publicerat Juni 18, 201213 yr Tänkte att det verkar som att många tycker att det är helt rätt när djur dödar djur (och människor), men inte när människor dödar djur. Så med den retoriken så skulle ju jakt med rovfågel vara helt ok.
Publicerat Juni 18, 201213 yr Ähh vad ska man med en fågel till? Helmantel har ju alltid funkat bra ;D Skämtåsido skickliga fåglar och fågelförare
Publicerat Juni 18, 201213 yr Tänkte att det verkar som att många tycker att det är helt rätt när djur dödar djur (och människor), men inte när människor dödar djur. Så med den retoriken så skulle ju jakt med rovfågel vara helt ok. Aha okej ..men det knasiga som många anser med falkenerare och som är den stora orsaken utöver boplundringen. Är just att människan håller en fågel i hand som dödar..lixsom som många icke jagande folk (wolfhuggers) anser med hundjakten..det är fel att hundar skall jaga efter älg, räv hjort osv. lika fel är det för en falkenerare att ha en rovfågel o träna som utför jobbet i modern tid att (fälla ett byte)..Så det lär bli svårt med ett upprättat falkenerareförbund och en lagändring..men visst vore det fränt iaf att ta bort huvan på Goosehawken och jaga hare och se den missa 9 av 10ggr .. Nej nu får jag ge mig o skriva så jag inte retar upp mina kära jägarevänner här ute i Internätet
Publicerat Juni 27, 201213 yr Var hos en falkenerare och fick känna på ernie lite, kan säga att ögonen förmedlade inte kärlek direkt och greppet igenom handsken var imponerande, förstår att den klarar att avsluta bl.a gråbens liv. Blyfritt ligger ju i tiden så varför inte, jag är då med på tåget !
Publicerat Juli 10, 201213 yr Var hos en falkenerare och fick känna på ernie lite, kan säga att ögonen förmedlade inte kärlek direkt och greppet igenom handsken var imponerande, förstår att den klarar att avsluta bl.a gråbens liv. Blyfritt ligger ju i tiden så varför inte, jag är då med på tåget ! får man fråga vart? finns de någon som har och tränar örn/falkar i sverige?
Publicerat Juli 10, 201213 yr får man fråga vart? finns de någon som har och tränar örn/falkar i sverige? Nej tyvärr inte, som det mesta som är roligt är det förbjudit i kära gamla Svedala. Besöket gjordes hos en herre i skottland, i närheten av Aberdeen.Där är det forftfarande ok att jaga med dem, den här falkeneraren hade över 40st av diverse olika sorter.