Publicerat Juni 18, 201213 yr Hallå tänkte mig att det här inne finns folk som har lite kunskap och kunde tänka sig att dela med sig. Ska köpa mig nytt sikte, största delen älgjakt. Provade ett vapen med rödpunkt utan hårkors, men med förstoring på skjutbanan. Enda problemet ville inte säga vart han köpt siktet när jag frågade. Någon av er här inne som vågar gissa vad det kan vara och kanske ge ett exempel. tacksam för svar =)
Publicerat Juni 18, 201213 yr Zeiss Varipoint rm 0, kanske en 1,1-4x24 om det var en liten tub. /Christian
Publicerat Juni 18, 201213 yr Författare var en ganska "normal" tub. Större än vad de andra rödpunkten sikten jag provat har varit. Siktet var helt svart inga synliga logos eller annat.
Publicerat Juni 20, 201213 yr Författare har fått reda på vilken typ av sikte det var, Märke: Reitz, någon som har erfarenhet av dem? och vart man kan köpa de?
Publicerat Juni 21, 201213 yr har fått reda på vilken typ av sikte det var, Märke: Reitz, någon som har erfarenhet av dem? och vart man kan köpa de? Interaims är åf. Fått en del på köpta bössor förr. Skit! Ändrar träffläge, tubseende al a wc rulle och tydligen dyrt (3500) Köp inte!
Publicerat Juni 21, 201213 yr Min far hade ett Reitz. Mörkeregenskaperna är definitivt inte de bästa. Så fort det började skymma fick han sluta jaga då det blev svart i siktet. Kikaren var iofs skottfast men krånglig att ställa. Hur du ska göra i sammanhanget får du själv ta ställning till men jag hade inte satt det på en av mina bössor.
Publicerat Juni 21, 201213 yr Min kompis hade en på sin 30-06 (den satt på när han köpte den) den var inte skottfast... /Håkan H
Publicerat Juni 22, 201213 yr Detta är en populär post. Skit. På alla de sätt. Reitz m.fl. kinajunkare är optikvärldens motsvarighet till fula gubbar: ni har en skyldighet att lära era barn undvika dem. -- Mats
Publicerat Juni 26, 201213 yr Författare Tack för tipsen. Står nog över den kikaren då =) några andra tips då? Blir i stort sett bara älg med detta. Fick tips om Leupold VX-R Serien. Hade jag haft pengar hade jag säkert köpt ett zeiss, men om jag inte vill lägga 14 000 och uppåt. Kanske runt 5000,- Ska även resa till USA nu så kan ju ha möjligheten att köpa ett där till bättre pris. Alla tips uppskattas. Gärna Rödpunkt.
Publicerat Juni 26, 201213 yr Trijicon inköp i staterna borde väl landa på 5-6500:- Det borde väl vara ett gott alternativ för dina önskemål.