Publicerat Juni 21, 201214 yr Jag behöver en ny bakkappa till bössan. Finns det någon billig som är ställbar i höjd och helst i längd?
Publicerat Juni 21, 201214 yr Vad har hänt med bakkappan? Du kan ju alltid kolla med GESAB har för mig att dom har en del saker till Sauern.
Publicerat Juni 21, 201214 yr Författare Inget är sönder, jag vill bara ha en längre än vad mellanläggen är. Däremot måste den höjas för den ligger mot bröstmuskel vid liggande skytte.
Publicerat Juni 22, 201214 yr Jag trodde att STR hade justrerbar bakkappa som orginal. Längd justeringen kan man väl få till med längre skruvar och fler mellan läggg. Kom just på att jag antar att du har en Sauer STR 200, jag kanske har fel där?
Publicerat Juni 22, 201214 yr Författare Visst är det en STR 200 jag har. Som det är nu har jag 3 mellanlägg(har inte fler) och jag får försöka dra tillbaka huvudet för att få siktbild genom kikarsiktet. Har tittat lite på Tubbs 4-way som verkar kanon! Midways pris är ganska högt... Finns det någon firma som exporterar dem?
Publicerat Juni 22, 201214 yr Kolla på en Tubbs 4-way. Jag är riktigt nöjd med min! edit: Haha, vi postade samtidigt
Publicerat Juni 22, 201214 yr Nu försår jag vad det är du är ute efter. Den såg ju hur smidig som helst. Jag vill också ha en sån.
Publicerat Juni 22, 201214 yr Jag köpte min från Creedmoor Sports http://www.creedmoorsports.com/shop/Tubb_4-Way_Adjustable_Buttplate.html Jag är riktigt nöjd med min och den är absolut justerbar i alla möjliga vinklar och längder! Försökte först att beställa den från Tubbs själv men han får inte exportera saker som kostar mer än $100 och så är det för de flesta dessvärre...
Publicerat Juni 25, 201214 yr Inte för att det hjälper dig i sökandet efter bakkappa men har du skena som är anpassad till Sauer 200str? Har du bara satt ringar på lådan så får du kikaren väldigt långt bak. Tre mellanlägg är rätt mycket om det är de svarta original, men det beror ju helt på hur man är skapt.
Publicerat Juni 25, 201214 yr Författare Jag har spuhrs skena på den. Tänkte prova en budget lösning med en träbit i mellan.
Publicerat Juni 25, 201214 yr Jag har spuhrs skena på den. Tänkte prova en budget lösning med en träbit i mellan. Ja men då har du ju riktiga grejor. Tänkte bara i fall att du satt ringar direkt på lådan så hade en för ändamålet avsedd skena varit enklare lösning. Jag har väldigt långt från axel till kind, inte så lång hals men axlarna sluttar. Så jag behöver långa kolvar på jaktbössorna annars är kikarens okular inuti huvudet någonstans vid anläggning, frigeväret har som tur är enkelt justerbar kolvlängd så där är det inga problem men när det ska skjutas nationellt där kolvlängden inte får ändras mellan ställningarna så kommer dioptern mycket nära skytteglasögat. Tur att rekylen är så liten i 22:an så det gör inget om dioptern touchar lite i glasögonen, med sauern 6,5 vill man ju däremot inte göra det nå många gånger.
Publicerat Juni 26, 201214 yr Kolla på en Tubbs 4-way. Jag är riktigt nöjd med min! edit: Haha, vi postade samtidigt Behövs det något ingrepp för att få den att passa på sauers orginalkolv eller är det bara att skruva dit den?