Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Köpråd allroundbössa

Featured Replies

Publicerat

Ser över vapengarderoben och funderar över hur jag ska sätta ihop en allroundbössa i 308w, som ska funka bra för all min jakt.

Som hundförare ska bössan vara lätt och smidig och gärna ha bra öppna riktmedel. Och så ska den funka bra när man sitter på trånga älgpass eller vid åteljakt på gris. Och så vid bockjakten såklart.

Funderar på en Tikka T3 Battue Lite...

Med öppna riktmedel när man knallar längre sträckor i skogen med hund. Och så snabbfästen med Meopta Meostar 1-4 kdot som drevjaktsikte och så mitt Zeiss 2.5-10x50 för vakjakten.

Funkar det att montera Zeissen med en rimlig höjd utan att Battueskenan är ivägen?

Vad tror ni? Funkar detta paket? Förslag på andra setuper?

Publicerat

Använd sökfunktionen på forumet så finner du säkert 25 trådar om detta ämne där det bollats fram och åter!

Publicerat

Ser över vapengarderoben och funderar över hur jag ska sätta ihop en allroundbössa i 308w, som ska funka bra för all min jakt.

Som hundförare ska bössan vara lätt och smidig och gärna ha bra öppna riktmedel. Och så ska den funka bra när man sitter på trånga älgpass eller vid åteljakt på gris. Och så vid bockjakten såklart.

Funderar på en Tikka T3 Battue Lite...

Med öppna riktmedel när man knallar längre sträckor i skogen med hund. Och så snabbfästen med Meopta Meostar 1-4 kdot som drevjaktsikte och så mitt Zeiss 2.5-10x50 för vakjakten.

Funkar det att montera Zeissen med en rimlig höjd utan att Battueskenan är ivägen?

Vad tror ni? Funkar detta paket? Förslag på andra setuper?

Jag var själv inne på det ett tag, men jag avvaktar. Det jag kom fram till är att min 2,5-10*56 får inte plats utan ingrepp i battue riktmedlet och då försvinner lite av grejen. Men jag har för mig att 50 kikare ska få plats utan att göra ingrepp.

Men som sagt, sök på det, har för mig det finns trådar som behandlar just detta

Publicerat

gå och kläm på x-bolt hunter och vid samma tillfälle oxå t3. jag är glad att jag kände på x-bolten innan jag köpte nå. var helt inne på samma sak som dig. nu väntar jag på en x-bolt

Publicerat

Hej!

Leta rätt på en fin och trevlig 9,3x62 som du trivs med :yes: !!

Montera en ljuddämpare :thumbsup: och stålklackar.

Välj ett par kikare och kanske en rödpunkt.

Använd Warne QR!

Välj en bra kula! Välj kanske flera beroende på jaktform/kikare! :thumbsup:

Där har du en rekylsvag effektiv och köttvänlig allroundbössa.

Komplettera gärna med en Sako quad eller en cz 455 båda såklart med tre pipor!!!

Så har du en bas garderob som är kanon

Mvh Togga

Publicerat

Har en Remington 7 KS custom, 308w. 2,7kg,99cm,timneytryck,Mcmillanstock,Tefloncoatat system, truglo öppna riktmedel, Leupold QRbas+ringar som troligen ska säljas om positivt besked om valp ges i mitten av juli. Intressant?

20100613108.jpg

Skickat från min HTC Sensation Z710e