Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Död mås till filminspelning

Featured Replies

Publicerat

Hej! Vi skulle behöva 3-5st döda måsar till vår filminspelning som drar igång 1 juli. Finns det någon som har det liggandes i frys eller liknande och skulle vilja sälja dom till oss? Vi vill inte att några djur ska komma till skada pga filmen. Hör gärna av er till mig om ni har några tips eller råd! Med vänlig hälsning, Molly 0707335789

Publicerat

Det finns många olika arter av trut och mås, spelar det någon roll vilken det är?

Vad är det för film det handlar om?

Även om det handlar om döda djur så vill åtmisntonde jag att de behandlas med lite respekt...

Jag har lite skralt i frysen med mås för tillfället men det finns folk här som troligen har hemma nu så det skall nog gå att lösa men du får gärna beretta lite mer först med tanke på det jag skrev här ovan ;)

Publicerat
  • Författare

Hej! Tack för snabbt svar:). Vi ska göra en film som handlar om var gränsen går till att man plågar, skadar ett djur eller när man behandlar dom med respekt. Vi vill oxå ta upp ämnet varför många tycker att det är ok att plåga/döda småkryp när man aldrig skulle kunna tänka sig att skada ett större djur.. När det gäller den redan döda måsen, som vi tänker oss är en fullvuxen vit fiskmås är tanken att vi ska försöka få den att se levande men skadad ut. Ring mig gärna så berättar jag mer 0707335789. Med vänlig hälsning, Molly

Publicerat

Det är många som har i frysen så om du talar om i vilket län du befinner dig så blir det enklare att ordna leverans/upphämtning.

Djurplågeri är det ingen här som gillar så det känns ok att stödja tycker jag i alla fall.

Tänk på att dessa måsarna oftast är skjutna med blyhagel så ni inte lägger ut den för rovfåglarna sen för det är skadligt.

Jag har kanske några i frysen men inte så många som fem men det har nog många som sagt.