Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Imponerad storebror!!

Featured Replies

Publicerat

fy tusan asså ;D!! lillebrorsan kommer att skjuta ifrån mig med hästlängder ;D ;D 8)

Tog med mig min yngsta bror (12 år) för att skjuta lite lerduvor idag...ställde upp kastaren och gick igenom lite säkervapenhantering osv...Sen fick han testa ett skott bara rakt ut i atmosfären för att känna på rekylen (första gången han skjuter med något grövre än 22lr)...HÄFTIGT! ropade han efter smällen :D...sen laddade jag kastaren och han fick skjuta frånduvor. första duvan grusade han utan problem :o ;D...andra duvan grusade han, å tredje, fjärde bommade han, men va f*n ändå, pricka de tre absolut första lerduverna man skjuter på!!...iaf så tyckte han det var skitskojj och ca 60-70 plugg senare och med 60-70% träffsäkerhet så tror jag han kommer att bli livsfarlig för sjöfåglarna här i bygden om 3 år när han får börja uppsynsjaga ;D...

/Fredde

Publicerat

Gött att höra!!! Det gäller att börja i tid  ;D. Sedan är det bara för dig att svälja stoltheten och trösta dig med att det var ju DU som lärde honom...

Publicerat
  • Författare
Gött att höra!!! Det gäller att börja i tid  ;D. Sedan är det bara för dig att svälja stoltheten och trösta dig med att det var ju DU som lärde honom...

hehehe...stoltheten är inge problem :D, jag tycker att det är skitkul att det går så bra för han :) vi ska nog iväg igen till helgen...så länge det finns ammo å duvor ska han få skjuta sig less ;D ;D

Publicerat

Blir han för kaxig så låt prova en gammal östtysk sida/sida som e fult trång så lungnar han sig  ;D ;D ;D ;D ;D

Publicerat

Då var han glad förstår jag.  ;D

• 1 year later...
Publicerat

Fredde_piteå Hur går det för din bror med duvorna nu?

Mvh Anders Hj

Publicerat
  • Författare
Fredde_piteå Hur går det för din bror med duvorna nu?

Mvh Anders Hj

jorå...går hyffsat bra faktiskt :)...han har fått en egen hagelbössa nu, så han övar då och då med den :)

Publicerat

Kul att höra.

Träna mer med honom då så han fastnar.  ;)

Publicerat
Kul att höra.

Jepp, och allt för att säkra en fortsatt återväxt i jägarkåren. ;D

Publicerat
  • Författare
Kul att höra.

Du kan va lugn ;)...han hänger med för de mesta när det jagas, så han är definitivt en jägare :D...

Men eftersom han inte riktigt har åldern inne för uppsynsjakt så kan jag inte nämna vilka vilt han hunnit nedlägga ;) ;)....

Publicerat
Men eftersom han inte riktigt har åldern inne för uppsynsjakt så kan jag inte nämna vilka vilt han hunnit nedlägga ;) ;)....

:D ;D :D ;D :D ;D

Publicerat
Du kan va lugn ;)...han hänger med för de mesta när det jagas, så han är definitivt en jägare :D...

;D ;D

Det är bra!