Publicerat Juni 26, 201214 yr Fick idag hem min winchester 1300, i sedvanlig ordning provade jag att plocka isär vapnet och plockade ihop det igen. Upptäckte två saker som jag skulle behöva veta mer om. För det första, när man plockat ur magasinfjädern så får jag inte ut den sista metallpluppen, den som ligger mot ammon ( magazine follower). Den sitter kvar inne i magasinet, men rör sig fram till en viss punkt, ska den göra det? I manualen står det att den ska komma med ut? För det andra, jag lyckas inte ladda magasinet på den, samma metallplupp går inte att pressa in för att mata in ammo! Hur gör man för att ladda??
Publicerat Juni 26, 201214 yr Om vapnet är pluggat på riktigt sätt så får man inte ut den detaljen, så är det på min iaf. Skickat via Tapatalk 2
Publicerat Juni 26, 201214 yr Författare Ok, löste problem två iaf, verkar som att den hade halmnat lite snett bara. Jaha, trodde pluggen var den stången som sitter i fjädern, ser iofs ut som en "ring" i magasinet precis där pluppen Stannar så det kanske är därför då, det betyder då att stången som sitter i fjädern är en onödig detalj?
Publicerat Juni 27, 201214 yr På min är det noga med att pumphandtaget är helt i ändläge, annars kan det strula med patroninmatningen. Ringen är en krymprill och det lagliga sättet att plugga, en stång man kan plocka ur är inte laglig och den gör m a o ingen nytta. Skickat via Tapatalk 2
Publicerat Juni 27, 201214 yr Författare Ok, då vet jag att allt är i sin ordning där! Sitter en "deer slug" pipa på den, borrningen på den är väl cylinder?