Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

grävling

Featured Replies

Publicerat

Grannen har hönor och så har dom en grävling som springer runt och tar dom lite då och då så ja tänkte ställa dit en fälla (tunnel med galler) va tycker ni är bäst att åtla med?? farfar körde alltid med en bulle med honung på och han sköt lite grävling då och då men vet ni nått bättre tips??

Publicerat

honung o ägg. ägg syns bra o hunung är mumma. lockar även kissekatt har jag märkt!

Publicerat

päron,havregryn,sirap och honung :thumbsup: det gillar dom :thumbsup:

Publicerat

Kört med bi kakor som jag fick av biodlare men det är först när jag lade in en kanelbulle som mina grävlingar går i fällan. Kör sedan dess enbart med kanelbulle och det är mkt effektivt!

Publicerat

Jag brukar använda kycklingben från grillad kyckling det tycker jag fungerar bäst..

/Håkan H

Publicerat

Om hönan finns kvar på plats så går de i fällan ganska bra på resterna.

Fiskrester verkar funka rätt fint också.

Publicerat

Grävlingar brukar inte va svåra att få in i fällan. Men jag körde mest med honung eller ägg, båda funkade fint.

Men sen kom jag på att fällor är ineffktivt. :wink: Så nu har inte fällan varit ur ladan på 10år.

Publicerat

Grävlingar brukar inte va svåra att få in i fällan. Men jag körde mest med honung eller ägg, båda funkade fint.

Men sen kom jag på att fällor är ineffktivt. :wink: Så nu har inte fällan varit ur ladan på 10år.

kan man köpa den ? :tongue::biggrin: vi har rätt mycket grävling runt huset som kommer in på gården i bland tror det är för att grannen har höns ? :smile:
Publicerat

kan man köpa den ? :tongue::biggrin: vi har rätt mycket grävling runt huset som kommer in på gården i bland tror det är för att grannen har höns ? :smile:

Nej den kan va bra att ha. :smile: Man vet ju aldrig, kan ju finnas grävling på ställen där jag inte kan släppa misilerna. :rolleyes:

Publicerat

Bygg en egen :smile:

Det är ett kul projekt istället för att bada och sådant strunt :biggrin:

Publicerat

Bygg en egen :smile:

Det är ett kul projekt istället för att bada och sådant strunt :biggrin:

haha :lol: ja precis :tongue:
Publicerat
  • Författare

tack för tipsen :D