Publicerat November 8, 201213 yr Författare Testade att skjuta på ett äpple med 17hmr och det bara expolderade...hehehe! Hittade Burrisringar med offsetringar hos jaktbutiken för 795:- utan offsetringarna. Några andra förslag på ringar som borde passa mig??
Publicerat November 8, 201213 yr Författare ...förresten, nån som har en balistisk tabel över 17hmr så jag vet hur den tar på 25, 50 o s v??
Publicerat November 8, 201213 yr Nja burris blir skitbra, jag har alltid gillat deras ringar, plast inserten gör att det blir lite som sako ringar, dvs ingen skada på tuben och för kantantända patroner blir det ingen risk för att de skulle glida i montaget. /Christian
Publicerat November 8, 201213 yr Dom här billiga skotten gick bra i 22lr pipan: http://vildsvin.se/visa_produkt.asp?t=Aquila+22+lr.+High+Velocity&id=2558〈=sv Testade en del andra skott också men ovanstående tog "hål i hål" på 50m skytte. "flyern" var mitt eget fel som skakade till... Höll på att skjuta in siktet när jag sköt denna tavlan... andra skott spred en hel del mer...
Publicerat November 8, 201213 yr ...förresten, nån som har en balistisk tabel över 17hmr så jag vet hur den tar på 25, 50 o s v?? Nej men mitt iofs dassiga minne säger mej att ev skillnader i höjd ffa på dessa korta avstånd är försumbara. Det är väl inte förrän strax över 100 som det börjar hända något höjdmässigt har jag för mej. Kul med lite finskt stål äntligen? Mvh!
Publicerat November 9, 201213 yr Författare Nej men mitt iofs dassiga minne säger mej att ev skillnader i höjd ffa på dessa korta avstånd är försumbara. Det är väl inte förrän strax över 100 som det börjar hända något höjdmässigt har jag för mej. Kul med lite finskt stål äntligen? Mvh! Mitt i på 25m är nog samma som mitt i på 125m har jag en känsla av med det vote bra att få det bekräftat. Kul med finskt stål... nja. Sako är lika högteknologiskt, högkvalitativt o med i tiden som Nokias mobiler.
Publicerat November 10, 201213 yr vet iaf att med 17hmren så ska jag inte hålla upp så mycket som jag trodde på LRX riktmedlet på 200+ körde det bredaste sträcket mitt i men ändå sköt jag över kråkan med iaf ett sträck
Publicerat November 10, 201213 yr Författare Var inne på CCI:s hemsida o hittade en tabell. Trajectory if sighted at 100 yards 25 - 0,5 50 0,1 75 0,3 100 0,0 Lite kul att de inte angav om det är i tum eller fot eller nån annan storhet som avvikelsen räknas i. Jag misstänker dock att det är i tum o då ska jag ligga ca 12 mm under på 25m för att träffa mitt i på 100m (eller 96 m som 100 yard egentligen är)..
Publicerat November 10, 201213 yr Testade att skjuta på ett äpple med 17hmr och det bara expolderade...hehehe! Hittade Burrisringar med offsetringar hos jaktbutiken för 795:- utan offsetringarna. Några andra förslag på ringar som borde passa mig?? Använder Burris på min quad medium funkar bra med 40 objektiv brukar följa med +-10 moa inlägg så du kan justera 20moa. Även min quad skjuter lågt med 22lr men rätt centralt med 22wmr och 17hmr så är inte låset som felar på min
Publicerat November 11, 201213 yr Finns Burris kikarsiktes fästena för olika höjder på siktena... dvs upp till och med 50-56 i diameter??? Eller är det bara 40-44 som gäller???
Publicerat November 11, 201213 yr Finns Burris kikarsiktes fästena för olika höjder på siktena... dvs upp till och med 50-56 i diameter??? Eller är det bara 40-44 som gäller??? Finns i medium och high den senare klarar nog en 56a
Publicerat November 24, 201213 yr Bössan har nu gått ca 700skott, och jag är fortfarande nöjd. Även de 4 andra skyttar som har testat vapnet, gillar det.
Publicerat November 28, 201213 yr Har sneglat lite åt detta siktet, då det passar den banskjutning vi håller på med rätt bra. http://www.riflescopes.webyshops.com/Brands/Burris-MTAC-Rifle-Scopes/BURRIS-MTAC-6-5-20x50-PA-Rifle-Scope-G2B-Mil-Dot-Reticle-MTAC-Mil-Knobs-200471