Publicerat Juni 30, 201213 yr Köpte mig en Marlin xs .308 på Svante Nilssons vapen förra veckan, tänkte höra om det är någon som jagat med den? Har bara hunnit skjuta in den på skjutbanan ännu =) btw första bössa för mig...och än så länge nöjd med bössan dock lite missnöjd med kikarsiktet som följde med(dock inte förvånad)...kruxet är att jag inte får 100% skärpa(kanske 85%) på max förstoring. Är dock inte helt familjär med en ratt på sidan som regleras stegvis från 0 och uppåt http://www.svantenilssonsvapen.se/doc/extrablad-003.pdf
Publicerat Juni 30, 201213 yr Utan att verka för dryg.. Släng det siktet och skaffa nåt annat "Optic Science" - tjenare... Skaffa en begagnad tysk och sätt på istället, vad är det för baser på marlin-kanonen? Om du vill försöka få fason på "science" möget, kan du ju alltid försöka att ratta på parallax-inställningen, som jag tror är det du beskriver. Skit i vad som står på parallaxratten, vrid tills det passar. Men byt sikte på sikt.. /E
Publicerat Juli 1, 201213 yr Författare Är på jakt efter en 22lr så tänkte slänge över siktet på den istället och letar efter bra begagnat sikte i en annan tråd till min .308. Är weaver fäste på bössan... Du har ingen erfarenhet av bössan? Läst en del recensioner och blivit omnämd som prisvärd bruksbössa, men inte många som skriver varken bu eller bääh i något forum.