Publicerat Juni 30, 201214 yr Jag ska till flen på jakt och är ute efter att få låna fastighets karta till Garmin Astro. Eftersom jag förmodligen inte kommer jaga mer där är jag bara ute efter att få låna den. Är det någon vänlig person som skulle vilja låna ut mot en slant. Själva området det gäller vet jag inte riktigt än, kanske runt stenhammar men är inte säker.
Publicerat Juli 1, 201214 yr Författare Om det är någon som har ett bättre förslag på hur jag ska få tag på den kartan? 11I tror jag den heter när man beställer den.
Publicerat Juli 1, 201214 yr Jag har fastighetskartan hela sverige, men minneskortet är väl låst till varje enhet och du kan ju låna min astro nu blir ju det en liten omväg, det går att med jakt muta mig att komma ner med den när i tiden är det här?
Publicerat Juli 1, 201214 yr Författare Det är älg jakten i oktober, Något datum är inte spikat. Hur får man tag på hela sveriges fastighetskarta?
Publicerat Juli 1, 201214 yr Det är älg jakten i oktober, Något datum är inte spikat. Hur får man tag på hela sveriges fastighetskarta? Ledig okt o nov, hela sveriges fatstighets karta köpte jag, måste väl erkänna att jag inte har provat den än!
Publicerat Juli 1, 201214 yr Det finns ju två typer....den som är 1:50000 och heter friluftskartan....och den som är 1:10000 är heter Prime. Jag har båda installerade in min Astro men de knyts till enheten och låses upp med koder. Jag tycker Primekartan är grym då detaljerna såsom stigar och fastigheter mm syns bättre men för vanlig jakt funkar friluftskartan ex Götaland. Man köper kartorna via återförsäljare på nätet. Primekartorna kostar 950 kr för 50x50 km och Friluftskartan runt 1800 kr för 1/3 av Sverige. Jag tror du kan ladda ned illegalt via ex GPSunderground men vet inte hur det funkar med koderna mm. Du måste ju låsa upp kartfilen som installeras på datorn om du inte har chipet.
Publicerat Juli 1, 201214 yr Kommer en ny fastighetskarta i augusti, Garmin PrimeV2. Skickat från min ST17i via Tapatalk 2
Publicerat Juli 2, 201214 yr Författare Jag vill ha med fastighetsgränser, ska göra eftersök och måste hålla reda på jaktmarkerna.