Publicerat Juli 6, 201213 yr Hej! Eftersom jag letat rätt rejält och inte hittat svar som jag förstår ,, så ställer jag min fråga här och hoppas att någon har svar. Jag bor i jönköpings län. Frågan är om våra 5 ha räcker för att jaga som oregistrerat område första 3 jaktdagarna? Tacksam för svar och tips om vad som gäller:) /Gustaf
Publicerat Juli 6, 201213 yr Inte annat jag begriper så har man i princip jakträtt t.o.m på en villatomt utanför detaljplanerat område och därmed också rätt att skjuta en älgkalv på 5 Ha under älgjaktens 3-5 första dagar. Hur imponerade jaktgrannar och andra grannar blir är väl en annan frågeställning... Glöm inte rapportera in eventuellt skjuten älg och betala fällavgiften!
Publicerat Juli 6, 201213 yr Hej! Eftersom jag letat rätt rejält och inte hittat svar som jag förstår ,, så ställer jag min fråga här och hoppas att någon har svar. Jag bor i jönköpings län. Frågan är om våra 5 ha räcker för att jaga som oregistrerat område första 3 jaktdagarna? Tacksam för svar och tips om vad som gäller:) /Gustaf Det vet i 17. Ring lst i Jkpg och kolla. Har du reggat området och sökt älgjakt på marken el. ska du söka? Du föder inte en älg på 5 ha. Räkna med liv hos grannarna om du skulle lyckas.
Publicerat Juli 6, 201213 yr Författare Det vet i 17. Ring lst i Jkpg och kolla. Har du reggat området och sökt älgjakt på marken el. ska du söka? Du föder inte en älg på 5 ha. Räkna med liv hos grannarna om du skulle lyckas. Ska snacka med grannarna;) om inte annat kanske det får dom att låta os vara med i jaktlaget -.-
Publicerat Juli 6, 201213 yr Författare Inte annat jag begriper så har man i princip jakträtt t.o.m på en villatomt utanför detaljplanerat område och därmed också rätt att skjuta en älgkalv på 5 Ha under älgjaktens 3-5 första dagar. Hur imponerade jaktgrannar och andra grannar blir är väl en annan frågeställning... Glöm inte rapportera in eventuellt skjuten älg och betala fällavgiften! Det är så jag förstått det också, men bäst att ringa länsstyrelsen o kolla:)
Publicerat Juli 7, 201213 yr Ska snacka med grannarna;) om inte annat kanske det får dom att låta os vara med i jaktlaget -.- Gör så och sedan kan du ju fråga dom om du får ta med marken i deras jaktlag till nästa år. Är grannmarkerna el. vvo?
Publicerat Juli 7, 201213 yr Författare vi har marken mitt imellan 2 jaktlag. det är inget VVO vad jag vet...
Publicerat Juli 7, 201213 yr vi har marken mitt imellan 2 jaktlag. det är inget VVO vad jag vet... Ok!
Publicerat Juli 31, 201213 yr det er jo fint så har du jo 2 mugligheder for at komme med i et jagtlag kalle.