Publicerat Juli 6, 201214 yr Tja, som "semestern" närmar sig så har jag kommit att leta efter nyheter inom skyttevärlden, detta är inte helt nytt men nytt för mig. Mcmillan Game Scout Visst det är en förenklad stock ur den aspekten att det inte har ett justerbart kindstöd eller bakkappa men utöver det har den en massa trevliga design delar. Nu har man inte kommit sig för att göra den passande till Kvadd vilket kanske är lika bra det annars hade jag varit ooootroligt sugen på en sådan stock till just kvadd, iofs enbart för skytteträning. /CHristian
Publicerat Juli 10, 201214 yr Författare Ett fantastisk gensvar i denna tråd, nåväl nu har även Thomas Manners med anställda släppt en ny stock, MCS-T6, För den som vill läsa mer om stocken För egen del anser jag nog att denna utformning är ganska tråkig och den ger mig inget alls, intressant är formen kring pistolgreppet där det är förlängt i framkant precis som på min egen McM-bastard som jag byggt om efter eget skön, det är tydligen som så att mina tankar speglas i vad andra har uttryckt till designers på Manner. /Christian
Publicerat Juli 11, 201214 yr McM stocken ser riktigt bra ut. ett klart minus att man inte har adjustable c-p! det lite aviga är att man måste ha remington för hela slanten för att kunna skoja till det. Får se ifall jag kanske kan bädda ned min m55a i en McM-stock under nästa år eller om man måste satsa på norskt igen. Jag såg flera andra nya stockar i listan, får ta en titt där ett tag till tror jag...
Publicerat Juli 12, 201214 yr Dom är ganska vakna för vad marknaden önskar på manners. Ambidextrous kolv för det taktiska/ipsc skyttets krav på skytte från såväl höger som vänster axel typ barrikad/liggande. Plats för EFR mount i framstocken för det växande kravet på att kunna jaga feral pigs nattetid. McM A3-5 underdel i framstocken för att smidigt kunna öka minska elevationen vid skytte med framstocksstöd. Samtidigt tillräckligt smidig såväl som stadig för all jakt/skytte,en riktig all-rounder Hur var det med manners nu,skickade dom overseas eller var det stopp på det? /Mike
Publicerat Juli 16, 201214 yr När jag mejlade Manners så svarade de att de inte skickade overseas men nu misstänker jag att de inte skickar overseas till privatpersoner. De skickar till företag i England och visst England ligger lite längre västerut men likväl overseas. Det går kanske att köpa via England alltså och när jag letade McMillan-stock till min Sako var jag i kontakt med ett engelskt företag som kunde sälja till mig via ett svenskt företag, så det finns kanske en möjlighet. Mads