Publicerat Juli 6, 201214 yr ... det är ju min hund, hon heter det i stamtavlan i alla fall men vi kallar henne Sara. Jag heter Peter, är 34 år, från Gävle från början men bor nu i Grödinge i södra Botkyrka. Jag jobbar som narkossköterska och har sambo, två söner, två och fyra år, och två labradorer. Jag jagar inte själv men jag "tränar jakt" med min hund. Efter en kurs med massa folk som "tränade jakt" med sina hundar, kom jag på två saker: 1) det är ganska fånigt att klä sig som en jägare, prata om att "träna jakt" när man inte har någon ambition att faktiskt jaga. 2) jag var en av dessa rätt fåniga personer.... Som jag såg det hade jag två val antingen sluta med hundträning eller börjar jaga. Följdaktligen är jag här nu... Har smygläst ett tag, främst hunddiskussionerna och bestämde mig nu för att bli medlem. Har också börjat läsa för jägarexamen och hoppas klara den till hösten.
Publicerat Juli 6, 201214 yr välkommen in hit... .jag kom också på att jägare e nog grejjen för mig i lite "senare" år......
Publicerat Juli 7, 201214 yr ... det är ju min hund, hon heter det i stamtavlan i alla fall men vi kallar henne Sara. Jag heter Peter, är 34 år, från Gävle från början men bor nu i Grödinge i södra Botkyrka. Jag jobbar som narkossköterska och har sambo, två söner, två och fyra år, och två labradorer. Jag jagar inte själv men jag "tränar jakt" med min hund. Efter en kurs med massa folk som "tränade jakt" med sina hundar, kom jag på två saker: 1) det är ganska fånigt att klä sig som en jägare, prata om att "träna jakt" när man inte har någon ambition att faktiskt jaga. 2) jag var en av dessa rätt fåniga personer.... Som jag såg det hade jag två val antingen sluta med hundträning eller börjar jaga. Följdaktligen är jag här nu... Har smygläst ett tag, främst hunddiskussionerna och bestämde mig nu för att bli medlem. Har också börjat läsa för jägarexamen och hoppas klara den till hösten. Tja! Alltid varit impad av det där jobbet, tänk att få knocka folk dagligen Jobbar du inomhus eller är du ute och åker? Sen standardfrågan, frågan som i hundkretsar är viktigare än ditt namn, vart kommer din hund ifrån? Välkommen ska du vara iaf!! / Rikard
Publicerat Juli 7, 201214 yr Författare Tja! Alltid varit impad av det där jobbet, tänk att få knocka folk dagligen Jobbar du inomhus eller är du ute och åker? Sen standardfrågan, frågan som i hundkretsar är viktigare än ditt namn, vart kommer din hund ifrån? Välkommen ska du vara iaf!! / Rikard Jag jobbar numera inomhus sedan i februari, har kört ambulans några år innan dess. Hundarna är från Lassagården (min) och Streamlights (sambons).
Publicerat Juli 7, 201214 yr Ok.. hade ngn slags ambition för många många år sen att försöka satsa på amulans men det stupade på att mitt huvud och matematik inte är kompatibelt för fem öre.. Tror vi har en till narkossyrra här på formet förövrigt.. Ok Lassagården känner jag inte igen men den andra kenneln är ju rätt stor. Kul med hundarna iaf många som gått samma väg som du. Den dagen då du själv står för skjutandet och skickande så kommer du att få en rätt rejäl kick, jag har hållt på i rätt många år nu men fick senast igår den där kicken av att se glad labbe hämta fågel som husse precis skjutit