Publicerat Juli 6, 201214 yr ... det är ju min hund, hon heter det i stamtavlan i alla fall men vi kallar henne Sara. Jag heter Peter, är 34 år, från Gävle från början men bor nu i Grödinge i södra Botkyrka. Jag jobbar som narkossköterska och har sambo, två söner, två och fyra år, och två labradorer. Jag jagar inte själv men jag "tränar jakt" med min hund. Efter en kurs med massa folk som "tränade jakt" med sina hundar, kom jag på två saker: 1) det är ganska fånigt att klä sig som en jägare, prata om att "träna jakt" när man inte har någon ambition att faktiskt jaga. 2) jag var en av dessa rätt fåniga personer.... Som jag såg det hade jag två val antingen sluta med hundträning eller börjar jaga. Följdaktligen är jag här nu... Har smygläst ett tag, främst hunddiskussionerna och bestämde mig nu för att bli medlem. Har också börjat läsa för jägarexamen och hoppas klara den till hösten.
Publicerat Juli 6, 201214 yr välkommen in hit... .jag kom också på att jägare e nog grejjen för mig i lite "senare" år......