Publicerat Juli 9, 201213 yr För jävla tråkigt nu vad som än har hänt. http://www.kristians...t-falkarna.html Lasse
Publicerat Juli 9, 201213 yr Det finns ju en del snabbverkande virus som angriper fåglar, man har haft utbrott av mjältbrand i Danmark nyligen på en del platser, jag har lite svårt att förstå varför man skall vara så snabb att spekulera i att det är frågan om gift, även om vi alla med säkerhet vet att det inte är frågan om att det är några jägare som skulle göra så. /Christian
Publicerat Juli 9, 201213 yr Detta har jag sannerligen aldrig hört talas om... Förgifta falkar med levande duvor som man smetat gift på? Låter sjukt långsökt... Att duvorna kan ha kommit i kontakt med någonting giftigt på en anläggning och sedan falken drabbats av det är väl inte helt omöjlig men att det skall vara gjort med flit? Hur som, jävligt tråkigt... Även jag håller med om att klassificeringen är helt totalfel! Ett jaktbrott måste föregås av olaglig JAKT och något sådant inslag ser jag absolut inte här! Olaga djurmord på skyddad art möjligen...
Publicerat September 7, 201213 yr Författare Lite nya uppgifter. http://www.kristians...-forgiftad.html Lasse
Publicerat September 7, 201213 yr Författare Tyvärr så har det kommit fram att brevduve uppfödare kör med sådana här metoder. Lasse
Publicerat September 7, 201213 yr Lägg av?! Isf ska jag intensifiera jakten på just brevduva En förgiftad falk tarvar ett uttag av minst tio brevduvor.. Fy fan! Händer att man ser dem när man skjuter undan duvor i byn faktiskt.. Mvh!
Publicerat September 7, 201213 yr Författare Det har hänt i Schweiz och Storbritannien att brevduvefolk har förgiftat mat till falkar. Och då hade dom smetat giftet på duvor. Har letat efter en artikel jag läste för ett tag sen om detta men inte hittat det, Lasse
Publicerat September 7, 201213 yr Författare Lägg av?! Isf ska jag intensifiera jakten på just brevduva En förgiftad falk tarvar ett uttag av minst tio brevduvor.. Fy fan! Händer att man ser dem när man skjuter undan duvor i byn faktiskt.. Mvh! Duvjakt ställer jag upp om jag får låna luftbössan. Lasse
Publicerat September 9, 201213 yr Fruktansvärt tråkigt att se hur personer kan agera, det finns ju inte särskilt många par i sverige om man jämför med innan miljögifterna på 90-talet.