Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fabarm Max Luxus. kal. 20/76

Featured Replies

Publicerat

Jag ska skaffa mej en annan hagelbössa och undrar lite om en fabarm max luxus bock.

Är det nåt att ha eller är det bara skit??

Har även kollat lite på en SKB 605 även den en bock i samma kaliber.

Samma fråga här funkis bössa eller bara skit??

Jagar i stort bara duvor och lite sträckande änder och lite skogsfågel ibland.

Kom gärna med tips om ovanstående bössor.

Mvh Jocke

Publicerat

SKB:n är en kvalitetspang,

är det den som är till salu på RS, i så fall är det säkert en bra pang om den passar dig.

/Christian

Publicerat
  • Författare

SKB:n är en kvalitetspang,

är det den som är till salu på RS, i så fall är det säkert en bra pang om den passar dig.

/Christian

Tjena Christian

Hittade faktiskt en annan skb innan jag såg annonsen på RS, låter ju bra att det inte är nåt skit i allafall :biggrin: .

Men båda jag sett är helt klart intressanta bössor, känns som om jag hellre lägger pengar på en beggad BRA bössa än en hög tusenlappar på en ny skit pang.

Mvh Jocke

Publicerat

Har haft en Skb och det enda negativa jag har att säga om den är det särdeles usla systemet för att välja pipa som sitter i varbygeln och det gillade i alla fall inte jag.

Publicerat

Har en dylik Fabarm dock i cal. 12 . Haft den i några år och skjutit några tusen skott med den. Har varit nöjd tillsvidare.... Klart den inte går att jämföra med märken av de bättre hagelbössorna, men helt klart mycket bättre än de billigaste som finns på marknaden.

Publicerat
  • Författare

Har haft en Skb och det enda negativa jag har att säga om den är det särdeles usla systemet för att välja pipa som sitter i varbygeln och det gillade i alla fall inte jag.

Hej

Att pipväljaren sitter lite dumt till kan jag nog leva med, har haft en hagelpang tidigare med samma placering av pipväljaren.

Mera viktigt för mej med hanterbarhet och kvalitet då jag söker en bra brukspang.

Mvh Jocke

Publicerat
  • Författare

Har en dylik Fabarm dock i cal. 12 . Haft den i några år och skjutit några tusen skott med den. Har varit nöjd tillsvidare.... Klart den inte går att jämföra med märken av de bättre hagelbössorna, men helt klart mycket bättre än de billigaste som finns på marknaden.

Hej

Det låter ju bra :smile:

Har den vart helt problemfri så är det nog en bra bruksbössa.

Mvh jocke