Publicerat Juli 11, 201213 yr träffade på ett par från australien för några dagar sen nere i malaysia, vi vart vänner. dom hade en stoor range och odlade lite men dom hade väldiga problem med skade djur, dom bjöd ner mig att jaga på deras mark. han sa att jag skulle få totalt fria händer att panga de jag ville så länge de gick legalt till. nu är frågan hur lösa allt praktiskt. kan jag få med mig en egen bössa(or) ner? isf hur löser man detta. han hade inte koll på hur de var med jakttider och så (eller så hade ölen ett finger med i spelet) någon som vet vart man kan hitta på sånt? hur göra med skotten, explosiva ämnen är ju inget flygbolagen tycker om. någon som har egna erfarenheter,tips?
Publicerat Juli 11, 201213 yr Vet inte alls. Men rent spontant kan jag tycka att det inte borde vara någon jätteskillnad mot Nya zeeland dit många svenskar åker och jagar. Och får flygbolagen samt tullen deklaration i förväg så borde inte eget vapen samt tillhörande ammo vara några större problem. Borde ju vara något liknande SAP 520 i Sydafrika. Som sagt. Bara rena gissningar. Men grattis till en trevlig jaktmöjlighet! Mvh John
Publicerat Juli 11, 201213 yr Jag tittade lite på en arrangörs hemsida och hittade detta: Tillstånd att föra in och ut vapen samt jaktlicenser är en viktig del av jakten i Australien eftersom vapenlagar är strikta. Men allt desto trotts så är det en enkel procedur om blanketterna är rätt ifyllda; speciellt det korrekta serienumret på ditt vapen. Detta behöver göras minst 3 månader innan jaktstarten då detta ger oss tillräckligt med tid att ta hand om allt pappersjobb och returnera din licens till dig. Önskar du att inte resa med ditt eget vapen så kan du låna ett av våra. Vi har flera olika kalibrer att välja bland men du måste ändå ansöka om en Australiensisk jakt och vapenlicens. JR Hunting kommer att tillhandahålla alla nödvändiga dokument och hjälpa dig med att ansöka om licenserna inför din jakt i Australien. Dessutom så krävs ett turistvisum vilket enkelt kan erhållas på internet inom bara 15 minuter. Detta eVisitors visum behöver du ansöka om före du reser till Australien! (besök www.immi.gov.auoch klicka på eVisitor). Mvh John
Publicerat Juli 12, 201213 yr Författare ok låter vettigt. vilken arrangör hade du tittat på? länk? tack för hjälpen