Publicerat Juli 11, 201213 yr Tittade lite snabbt igenom Barnes laddbok och fann att de är överlag väldigt dåliga på att få fram laddningar med finn-krut.. Men är det någon som har trixat med just den kombinationen (som ämnestiteln hänvisar till) till en 22-250 ? Eller kan jag låna lite data från Hornadys 50 gr's V-Max? De har samma SD: 0.142 V-Maxen har nååågot bättre BC: 0.242 TTSX har: 0.229 Vore väldigt tacksam för tips!
Publicerat Juli 11, 201213 yr Jag skulle inte våga ta V-Max:ens data då den kulan har en annan karaktär och längd än TTSX 50 (jag misstänker att TTSX 50 kommer sluka något mindre krut för att nå maxtryck). Ska själv precis ta fram data till denna kula för min 223-pipa. Jag skissar på att köra med Quickload-data med TSX 53 faktiskt. Min version av QL har nämligen inte med TTSX 50.
Publicerat Juli 11, 201213 yr jag kommer att köra med vv n135 i min 22-250 med barnes kulor. 55 gr ttsx. jag har räfelstigning 1-9 stigning...
Publicerat Juli 11, 201213 yr Författare Jag har dock "bara" 1/12 stigning..! Så då fanns det inte så många alternativ kvar.. Barnes rekommenderar 50 gr till en sån pipa. Men jag kan tänka mig att N135 och N140 är två av alternativen.. Gäller bara hitta startvikten..!
Publicerat Juli 12, 201213 yr Författare Nix, är helt ny på just 22-250 så jag samlar lite data först medans Göteborgspolisen behandlar min licensansökan.. Det lär ju ta sina veckor då de är de långsammaste i hela Sverige..!
Publicerat Juli 12, 201213 yr Ok. För att kunna köra nåt vettigt i QuickLoad är patronlängd ett måste, samt att veta om du har friflykt eller kör kulan i bommarna. Flyttade f.ö. norrut för några månader sedan från (f.d.) licensparadiset Halland till Västra Götaland