Publicerat Juli 12, 201214 yr Hej! Jag plockade ut geväret för att se att allt var i sin ordning inför augusti men då ser jag dessvärre att dom 2 "plupparna" som skall skydda kikarsiktets inställningar för inskjutning med stor sannolikhet har glömts kvar på skjutbanan för några månader sedan. Har någon erfarenhet av detta och vet var/hur jag bär mig åt för att hitta ett par nya? Har mailat zeiss men inget svar på några dagar nu. Mvh
Publicerat Juli 12, 201214 yr Hej! Jag plockade ut geväret för att se att allt var i sin ordning inför augusti men då ser jag dessvärre att dom 2 "plupparna" som skall skydda kikarsiktets inställningar för inskjutning med stor sannolikhet har glömts kvar på skjutbanan för några månader sedan. Har någon erfarenhet av detta och vet var/hur jag bär mig åt för att hitta ett par nya? Har mailat zeiss men inget svar på några dagar nu. Mvh Känns som att du enklast får tag i dom direkt via Zeiss utan att blanda in någon handlare. Testa å ring om du inte får nått mailsvar, är ju semestertider så dom kanske inte är full styrka på service-avdelningen. Är det skyddslocken för justerrattarna du menar så har jag iaf köpt ett sånt direkt av Zeiss tidigare.
Publicerat Juli 12, 201214 yr Som tidigare skrivits så ska det inte vara några problem om du hör av dig till Zeiss direkt coh hör efter om de kan hjälpa dig, annars går du in till dem som sålt kikaren till dig så får de hjälpa dig!
Publicerat Juli 12, 201214 yr Författare Hej! Tack för svar! Får jag fråga vad du fick betala för dessa?
Publicerat Juli 13, 201214 yr Författare Kan meddela nästa person som slarvar bort sina "skydd/lock" till ett zeiss conquest att dessa tillhandahålls av PNJAKT och inte av Zeiss själva till just Conquest modellen. Dem kostar enl säljaren mellan 100-200 kr / st.