Publicerat Juli 14, 201213 yr Följer många andras goda exempel och plitar ihop en presentation. Heter David, född 85, och uppvuxen på en gård 2 mil söder om Linköping men är numera bosatt i Uppsala för studier. Läser till ingenjör i byggteknik, tänkte bygga hus är jag blir stor. Mitt jakt intresse är relativt ungt även om det hela tiden varit närvarande under uppväxten på gården, farfar är den i familjen som jagar och fått mig intresserad. Jag har till detta jaktår fått en plats i det jaktlag som har marken runt farsans gård där även farfar är medlem. Marken är på 1800 ha om jag inte minns fel. Fina marker med mycket vilt. Än så länge har jag mest jagat gris, kråkor och fjolårets älgjakt, även om jag alltid tyckt fågeljakt är väldigt lockande. För övrigt har jag intresse i de flesta leksaker och rör på sig, motorcyklar, cross och min ögonsten jetskin. Hoppas detta forum kommer vara till tröst när jag är tillbaka i Uppsala och jaktmöjligheterna ligger knappt 30 mil bort...