Publicerat Juli 15, 201214 yr Som rubriken lyder, jag och en polare kom och prata om hans ung hund, en gråhunds tik på strax över 2 år. Hon smet från hundgården häromdagen och när ägaren kom ut i skogen fick han se henne skälla i en löpa. Hon jaga förmodligen älg, det var dom enda spåren han hitta. Nu till min fundering. En ställande hund ska ju skälla vid vilt kontakt inte i löpan, finns det några knep för att vänja av ett sådant beteende? Varför tiken skällde gissar jag på att hon var för het, hon har inte varit lös på flera månader och kom helt plötsligt lös. Eller vad tror ni
Publicerat Juli 16, 201214 yr Som rubriken lyder, jag och en polare kom och prata om hans ung hund, en gråhunds tik på strax över 2 år. Hon smet från hundgården häromdagen och när ägaren kom ut i skogen fick han se henne skälla i en löpa. Hon jaga förmodligen älg, det var dom enda spåren han hitta. Nu till min fundering. En ställande hund ska ju skälla vid vilt kontakt inte i löpan, finns det några knep för att vänja av ett sådant beteende? Varför tiken skällde gissar jag på att hon var för het, hon har inte varit lös på flera månader och kom helt plötsligt lös. Eller vad tror ni Tycker du själv har svarat rätt bra. Hon var för het
Publicerat Juli 16, 201214 yr Jag tror inte det är helt ovanligt att gråhundar driver i löpan när de är unga... Precis som att skälla på fågel så är det något som de växer ifrån (i de flesta fall) Om det inte försvinner så kan jag tänka mig att köpa hunden om den även jagar gris.. /Håkan H
Publicerat Juli 16, 201214 yr Författare Jag kan föra det vidare Håkan H. Men hon jaga väldigt bra i fjol så han kommer nog köra med henne något år till om det inte skiter sig.