Publicerat Juli 17, 201213 yr hej funderar lite över vad jag kommer att behöva för att sköta om mina framtida vapen kula som hagel? rengörning+smörja vad är vettigt att köpa vill inte kasta bort onödiga pengar på en "snygg" flaska... men tror inte heller att det lönar sig att snåla! tar tacksamt emot tips och trix! en annan fundering innan jag börjar panga med mina "nya" vapen behöver jag göra något särskilt med dom? dom är mycket lite använda och har inte rörts på ca15år
Publicerat Juli 17, 201213 yr När jag köpte min hagelbössa, en valmet 212. Som också stått orörd i många år och hade knappt varit använd någon gång, så var jag tvungen att ta bort fett som var inuti den. När du får dina bössor, så gå igenom dom så du vet att allt är tipp topp . ( Jag är ingen expert på vapen* )
Publicerat Juli 17, 201213 yr Jag tycker du skall skaffa riktiga grejor, det gör vapenvården lättare och till och med rolig. Titta på Vapenvårdsbutiken, där finns det litte tips om vad du behöver och hur du skall göra. Lycka till MVH Fredrik N
Publicerat Juli 17, 201213 yr När det gäller rengöring så har jag en klistrad tråd på Robsoft; Allmänt om vapen. Läs den där, jag orkar inte upprepa allt. ;-) -- Mats