Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

nytt jaktställ

Featured Replies

Publicerat

hej! måsste införskaffa mig ett nytt jaktställ har varit och provat pinewood bear cammo och ett swedteam ställ det skiljer ju lite i pris och det är ju inte kläderna som gör jägaren men vill ju ha lite kvalite vad skulle ni välja?

tacksam för svar:)

Publicerat

inte för att jag kan något om detta men men :tongue:. är det inte så att pinewood satsar på lite billigare kläder men ändå bra grejer.och swedteam gör lite dyrare kläder som har bra kvalitet och är bra camouflage. men tror båda är jätte bra kläder så det där är nog lite av ditt egna val :thumbsup:

Publicerat

Varför ett ställ? Plocka ihop ett kitt med lösa delar istället. Då kan du optimera bättre efter passform, jaktform och årstid. Behöver du membran? Är du passkytt eller rörlig jägare/hundförare? Skåne eller Norrland?

Det är en massa parametrar som ska vägas in. Passform och komfort är viktigt. Tänk på att det är kläder som du ska "slåss" i. Inga "mammaklänningar" eller "sopsäckar" duger.

Glöm inte att kika på de traditionella friluftsklädestillverkarna, både svenska och norska. Där finns det mycket intressant.

Även mil surplus. Tröja och skjorta m/90 är bra grejor. Och som passkytt är regnställ m/90 kanske det bästa... :wink:

mvh/Må

Publicerat

Skulle ta sweadteam, jag kör med deras hunter hi-viz stället och det är jag mkt nöjd med och inte svindyrt heller, och på de lite billigare sweadteam ställen kör dom med sitt egna covertex motsvarigheten tilll goretex !

Publicerat

Kan rekommendera Runnarköp.

Skickat från min ST17i via Tapatalk 2

Publicerat
  • Författare

Varför ett ställ? Plocka ihop ett kitt med lösa delar istället. Då kan du optimera bättre efter passform, jaktform och årstid. Behöver du membran? Är du passkytt eller rörlig jägare/hundförare? Skåne eller Norrland?

Det är en massa parametrar som ska vägas in. Passform och komfort är viktigt. Tänk på att det är kläder som du ska "slåss" i. Inga "mammaklänningar" eller "sopsäckar" duger.

Glöm inte att kika på de traditionella friluftsklädestillverkarna, både svenska och norska. Där finns det mycket intressant.

Även mil surplus. Tröja och skjorta m/90 är bra grejor. Och som passkytt är regnställ m/90 kanske det bästa... :wink:

mvh/Må

m/90 är bra grejer det använder jag dagligen i mitt jobb som yrkessoldat. jag har varit inne på att plocka ihop eget det får nog bli att gå och handla på atoutdoor i kalmar i eftermiddag tack för svar:)