Publicerat Juli 17, 201214 yr Spelar inte så stor roll vad det är (nästan) räffelstigning helst 1/7 tjock pipa är bra och längden har betydelse, Tikka T3 tactical kan man väl ha som ett riktmärke i utseende eller Remington 700 police!
Publicerat Juli 18, 201214 yr Författare Då fantasin skenade så blev det en pipa till blasern, nu funderar jag på en ljuddämpare är det ace som är bäst? 223 ska dämpa ordentligt!
Publicerat Juli 19, 201214 yr Frågan är om den kommer gå mycket på bana och bli varmskjuten ofta,då är det bara helståldämp som gäller! tex Ase-Utra. De flesta dämpare är ungefär lika tysta annars. /Mike
Publicerat Juli 19, 201214 yr Författare Frågan är om den kommer gå mycket på bana och bli varmskjuten ofta,då är det bara helståldämp som gäller! tex Ase-Utra. De flesta dämpare är ungefär lika tysta annars. /Mike Tack Mike! Inte har jag köpt den för att den ska samla damm, den där ska jag motionera flitigt på bana och på jaktmarken!