Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vortex kikarsikten?

Featured Replies

Publicerat

Tjenare!

Har en fråga. Är intresserad av att köpa mig ett Vortex kikarsikte. Tuben ska användas till vakjakt på nätterna, samt även till den "allmänna" jakten så som älg, rådjur och allt annat som man får jaga.

Är det någon som kan ge mig lite råd till vilket av deras sikten som ni använder eller som ni skulle använda vid sådana tillfälle.

Jag har egentligen inget fast pris på vad jag vill lägga på siktet, men det bör ju ej hamna på 20 tusen bara för att få ett bra sikte...

Publicerat

Nu är jag inte så insatt i Vortex, men en zeiss 3-12x56 sopade matta med konkurenterna för några år sen kolla in beg marknaden de funkar kanon, vill minnas att trijicon 2,5-10x56 fick bra skymmningsegenskaper.

Publicerat
  • Författare

Kollade faktiskt på ett sådan trijicon begagnat...

Publicerat

För att citera vapentidningen efter test, o denna är mig veterligen deras bästa,dyraste i sverige. Vortex razor hd . 17,000 kr.

Sen om testet är bra eller ej så får var man avgöra själv.

citat Ett bra val för skytten som huvudsakligen använder siktet under dagtid :citat

Som vaksikte finns det bra mycket bättre. Skulle själv kolla på helia. Kanske de bästa just nu.

http://natur.astrosweden.se/kahles-csx-3-12x56-l-belyst/19230-0

Publicerat
  • Författare

Snabbis fråga. Finns det någon här som monterat sitt trijicon 2,5-10X56 på en picatinnyskena...och vad använde ni för fästen då. Vill gärna ha det monterat så lågt som möjligt, men vet ej riktigt vilka fästen man kan ha så det ej blir fel!!

Publicerat

Snabbis fråga. Finns det någon här som monterat sitt trijicon 2,5-10X56 på en picatinnyskena...och vad använde ni för fästen då. Vill gärna ha det monterat så lågt som möjligt, men vet ej riktigt vilka fästen man kan ha så det ej blir fel!!

Kolla här http://www.opticsplanet.com/burris-xtreme-tactical-30mm-rings.html

Låga hade jag på mitt zeiss 6-24x56.

Mvh.

Publicerat
  • Författare

Ok, men dessa går då att smälla på en skena...om jag fattar det rätt!?