Publicerat Juni 11, 200620 yr Hej Har i dag fått i uppdrag att köpa whisky till kursledaren på hundkursen och behöver hjälp har 500kr att handla för ??? ???
Publicerat Juni 11, 200620 yr Bunnahabhain Glenmorangie port wood finish Highland park 18 år Bowmore darkest lagavulin
Publicerat Juni 12, 200620 yr Författare Går detta rävpisset att dricka Caol Ila 18 Years ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???
Publicerat Juni 13, 200620 yr Skippa lagga ??? , smakar för mycket tjära. Kolla Talisker, den är förbannat god med! Mvh!
Publicerat Juni 13, 200620 yr hmmm, här tror man att det är någon som behöver hjälp att dricka upp whiskyn och skyndar sig in i tråden.... Ja, ja.... Min röst faller ändå på Lagavulin, den gillar jag! mvh Dard
Publicerat Juni 13, 200620 yr Köp en flaska renat eller HB och en liten flaska whisky essens, blanda. Gör sedan en fin etikett på datorn med en massa stjärnor mm. Pengarna som blir över kan du sen köpa läskande pilsner för åt dig själv. men shhhh säg inget åt nån ;D
Publicerat Juni 13, 200620 yr Nej, inget "Glen Garage"! ;D Om du köper en 12-årig Higland Park blir det en hundring över till pilsner.
Publicerat Juni 14, 200620 yr Köp en laphroaig quarter cask... rökig... gooooooood ;D Kan bara hålla med Laphoraig är en utsökt Wiskey. Vill man inte ha en såpass rökig så faller valet självklart på en "The Dalmore". Förresten!!! Någon här på forumet som testat den Svenska Wiskeyn (Mackmyra) hörde talas om att de visst skulle ha släppt ut ett gäng buteljer för försäljning.
Publicerat Juni 15, 200620 yr Nej har inte smakat den... en jag känner köpte upp sig på mackmyra whisky... vet inte om dom var flera på nått mindre fat... han skulle åka till danmark och hämta den tror jag... var nått med sveriges lagar/gränser eller nått som gjorde det lättare och ta hem det den vägen, är inte 100% säker på att jag har rätt ??? ??? ???
Publicerat Juni 15, 200620 yr Nej har inte smakat den... en jag känner köpte upp sig på mackmyra whisky... vet inte om dom var flera på nått mindre fat... han skulle åka till danmark och hämta den tror jag... var nått med sveriges lagar/gränser eller nått som gjorde det lättare och ta hem det den vägen, är inte 100% säker på att jag har rätt ??? ??? ??? Ok, låter spännande! Hade varit grymt kul att fått tag i en eller ett par flaskor Mackmyra av den första tappningen...
Publicerat September 6, 200619 yr Lite sent inlägg men...Självklart en Highland Park eller en mild och fruktig Jameson (12-år eller äldre)
Publicerat September 6, 200619 yr MacAllan är en klassiker som alla gillar,inte för rökig inte för vass,kort sagt ett underbart eldvatten
Publicerat September 7, 200619 yr Prova gärna en flaska Ardbeg! Även om Lagavulin är en riktig höjdare :
Publicerat September 7, 200619 yr Helt klart en 18årig Caol Ila, rökig och fin smak kostar "endast" 489:-
Publicerat December 10, 200619 yr Laphroaig är suverän om man gillar "kraftig" whisky. Highland park är ju en bra sort som ALLA kan dricka. Även om jag älskar att ta en skvätt laphroaig ibland så är min smak mer anspråkslös. En större skvätt famous grouse med en isbit i smiskar kulting!! (Men kanske inte en sort man ger bort i present)