Publicerat Juli 18, 201214 yr Nu sa försäljaren att det var en 1/9 men enligt Normark är det 1/10 pipan är 57cm std vad ska jag ha för inriktning på kulvikterna. Jo det är en Blaser pipa standard och jag har krav på träff på 0,5km Tänkte prova lite olika fabriksladdade i början V-max 55gr, 75gr från Hornady hittade lite från federal också, kanske måste se över det där med handladdning ännu en gång! tror jag var 20 när jag började fundera! Tips o trix tack!
Publicerat Juli 18, 201214 yr Jag undrar om den pipan verkligen fixar 75 grains? 69 som max tror jag att jag har läst. Har själv fått hem en R8-pipa med 10"-stigning som jag mätte till 558 mm längd igår Jag har iof sig ingen ambition att prova något tyngre än 60 grains. Det är väl snarare de TTSX jag tittat på som sätter begränsningen iom att de blir längre för sin vikt jämfört med vanliga kulor (har laddat upp TTSX 50 som jag kronografsköt idag - ska precisionstesta när vinden lagt sig något). Om du handladdar kan jag donera ett gäng Partizan HPBT 75or om du vill kolla om din pipa stabiliserar dem
Publicerat Juli 18, 201214 yr Författare Tror inte jag behöver prova något som du redan vet inte fungerar, det där med att i sin envishet göra något tror jag inte på, jag är amatör och du betydligt bättre i denna fråga, då letar jag lite olika mellan 55-65gr R93 verkar ha haft 1/9 och R8 1/10 ska bli kul att se vad du hittar för recept! TTSX har du någon länk?
Publicerat Juli 18, 201214 yr Njae, jag har inte provat tillräckligt mycket för att uttala mig i denna fråga om 75-grainare och dessa stigningar. TTSX (känner du säkert till): http://www.barnesbullets.com/products/components/rifle/tipped-tsx-bullet/ Mycket medryckande reklamrulle
Publicerat Juli 18, 201214 yr Författare Är det inte den Federal har fabriksladdat trippel shok! Enligt filmen så är det det bästa som hänt världen sen Stalin dog! Provade den ammon om det nu är samma kula i min gamla tikka som fått lida länge och där funkade det inte alls, men nya tag får du till något kul så kan vi plinka till oss en klass 2 helg 1,5K som max!