Publicerat Juli 19, 201213 yr Såg stor oxen i dag har ju växt till sig sen i fjol så om ca 6 veckor då far han i backen
Publicerat Juli 19, 201213 yr Såg stor oxen i dag har ju växt till sig sen i fjol så om ca 6 veckor då far han i backen Det måste ju vara hans tvillingbror från förra året
Publicerat Juli 20, 201213 yr Såg stor oxen i dag har ju växt till sig sen i fjol så om ca 6 veckor då far han i backen Hehe den där finns ju på youtube
Publicerat Juli 20, 201213 yr Jamen titta nu är den på youtube Du får nog skicka in en polisanmälan att någon olovligt använder ditt upphovsrättsskyddade material
Publicerat Juli 20, 201213 yr Författare Ja jag trodde det var lsjonsson på forumet som varit i farten tänkte man kunde få spam pengar eller vad det heter ,,av han
Publicerat Juli 20, 201213 yr Ja jag trodde det var lsjonsson på forumet som varit i farten tänkte man kunde få spam pengar eller vad det heter ,,av han Hm!
Publicerat Augusti 11, 201213 yr Författare Hehe han ligger redan i min frys Vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Publicerat Augusti 11, 201213 yr Författare jo säger bara jo jo man få si i setember när jag lagt ner han ,, ni kommer baxna jag lovar
Publicerat Oktober 11, 201213 yr Författare Ja just det ja hur gick det med storoxen!! Sista jaktdagen i setp,, en vuxen kvar på tillldelnig ,, får pass på ett storhygge ca 8-9 hek stort- Sitter som sista postare i ytterkant i postlinjen,, när hunden släpps så efter 5min så tar hunden upp går mot kraftledningen.- Postaren där kommer in på radion stammar nåt om om nåt om en riktig stor oxe men när han får in älgen så har han imma i kikarsiktet- Så han förvarnar mig som sitter en kilometer nedanför kraftledning jaha sitter på en stubbe o gör mig beredd,, Efter några min,, så börjar hundskallet eka i ungskogen ovanför mig,, efter nån min ser jag hur ungtallarna flyger i luften- Även några grövre träd far så trästickorna far genom luften,, blir alldes svettig är ju som ett tåg genom skogen,, När stor oxen börjar närma sig hyggeskanten där ja sitter så känner jag hur marken vibrerar hör dom tunga dunsarna- Tar stöd mot knä tänker nu jälkar gäller det ut på hygget 130 m kommer den största älg jag sett, får in älgen då vi har- Taggbegränsningar 2-25taggar o jag börjar räkna taggar så givetvis så har den 12 pinnar på ena skoveln jaa attans :yucky: ja det var ju bara släppa stor oxen,, skulle medela på radion så fick jag bara fram ett kraxande kunde fan inte prata provade flera gånger men icke- Nå väl jaktledaren kallar till samling o fika,, kommer dit så sitter första postaren med huvudet nedhukad i käna" när jag kommer fram så tittar han upp- Ser att tårarna far på karln aj då ögoninflamation mest troligt för vi karlar gråter inte säger jag för mig själv,, Ser att flera i laget står o tittar på mig o flinar blir irreterad o frågar va fan är det som är roligt? då pekar en av gubbarna på skrevet på mig! Va fan böjer mig fram o ser att jag har en stor blöt fläck vid skrevet ,, jäklar det som mest troligt hänt är att när marken vibrera när älgen komm så vickade termos- O jag fick på byxorna Men vet ni vad? nästa år då jäklar tar jag den!! Ps,, vart en kalv i setp i allafall Mvh/ storviltjägaren -jämtland