Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Såg stor oxen i dag

Featured Replies

Publicerat

Såg stor oxen i dag :whistling: har ju växt till sig sen i fjol :yes: så om ca 6 veckor då far han i backen :thumbsup:

post-4705-0-32257200-1342722396_thumb.jp

Publicerat

Såg stor oxen i dag :whistling: har ju växt till sig sen i fjol :yes: så om ca 6 veckor då far han i backen :thumbsup:

Det måste ju vara hans tvillingbror från förra året :wink::thumbsup::whistling:

Publicerat
  • Författare
:whistling: Jasådu :ohmy: Det finns 2 stycken :wallbash:
Publicerat

:whistling: Jasådu :ohmy: Det finns 2 stycken :wallbash:

:lol: :lol: :lol:

Publicerat

Ser ut att vara en typisk "skånetjur" :thumbsup:

Publicerat

Hehe den där finns ju på youtube :biggrin:
Publicerat

har inte växt mycket sedan 2009

;)
Publicerat
  • Författare

Jamen titta nu är den på youtube :whistling:

Publicerat

Jamen titta nu är den på youtube :whistling:

Du får nog skicka in en polisanmälan att någon olovligt använder ditt upphovsrättsskyddade material :cool:

Publicerat
  • Författare

Ja jag trodde det var lsjonsson på forumet :wallbash: som varit i farten tänkte man kunde få spam pengar eller vad det heter ,,av han :yes::tongue:

Publicerat

Ja jag trodde det var lsjonsson på forumet :wallbash: som varit i farten tänkte man kunde få spam pengar eller vad det heter ,,av han :yes::tongue:

Hm! :sad:

Publicerat

Tur att man har vänner inom poliskåren som kan sitt arbete. :thumbsup::yes:

Publicerat
  • Författare
:whistling: Återkommer i setember när jag skjutit stor oxen
Publicerat

:whistling: Återkommer i setember när jag skjutit stor oxen

Gör så! :thumbsup::smile:

• 3 weeks later...
Publicerat

Hehe han ligger redan i min frys :)

Publicerat
  • Författare

Hehe han ligger redan i min frys :)

Vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :ohmy::wallbash:

Publicerat

Vadå storox? Edanne ä ju 'n kålv! :D

Publicerat
  • Författare
:whistling: jo säger bara jo jo man få si i setember när jag lagt ner han ,, :biggrin: ni kommer baxna jag lovar
  • 2 months later...
Publicerat
  • Författare

Ja just det ja hur gick det med storoxen!!

Sista jaktdagen i setp,, en vuxen kvar på tillldelnig ,, får pass på ett storhygge ca 8-9 hek stort-

Sitter som sista postare i ytterkant i postlinjen,, när hunden släpps så efter 5min så tar hunden upp går mot kraftledningen.-

Postaren där kommer in på radion stammar nåt om om nåt om en riktig stor oxe men när han får in älgen så har han imma i kikarsiktet-

Så han förvarnar mig som sitter en kilometer nedanför kraftledning jaha sitter på en stubbe o gör mig beredd,,

Efter några min,, så börjar hundskallet eka i ungskogen ovanför mig,, efter nån min ser jag hur ungtallarna flyger i luften-

Även några grövre träd far så trästickorna far genom luften,, blir alldes svettig är ju som ett tåg genom skogen,,

När stor oxen börjar närma sig hyggeskanten där ja sitter så känner jag hur marken vibrerar hör dom tunga dunsarna-

Tar stöd mot knä tänker nu jälkar gäller det ut på hygget 130 m kommer den största älg jag sett, får in älgen då vi har-

Taggbegränsningar 2-25taggar o jag börjar räkna taggar så givetvis så har den 12 pinnar på ena skoveln jaa attans :yucky: :yucky: :wallbash:

ja det var ju bara släppa stor oxen,, skulle medela på radion så fick jag bara fram ett kraxande kunde fan inte prata provade flera gånger men icke-

Nå väl jaktledaren kallar till samling o fika,, kommer dit så sitter första postaren med huvudet nedhukad i käna" när jag kommer fram så tittar han upp-

Ser att tårarna far på karln aj då ögoninflamation mest troligt för vi karlar gråter inte säger jag för mig själv,,

Ser att flera i laget står o tittar på mig o flinar blir irreterad o frågar va fan är det som är roligt? då pekar en av gubbarna på skrevet på mig!

Va fan böjer mig fram o ser att jag har en stor blöt fläck vid skrevet ,, jäklar det som mest troligt hänt är att när marken vibrera när älgen komm så vickade termos-

O jag fick på byxorna :ohmy:

Men vet ni vad? nästa år då jäklar tar jag den!!

Ps,, vart en kalv i setp i allafall :yes:

Mvh/ storviltjägaren -jämtland