Publicerat Juli 22, 201214 yr Hej! Vill bara tipsa er som funderar på nytt jaktställ om Halti. Jag fick för ett par dagar sedan hem mitt nya ställ från Finland. Ett Halti Varanki. Jag är verkligen supernöjd redan nu. Det är tyst, sitter bra, har smarta/bra funktioner m.m. http://www.halti.com/content/en/39/21643/Varanki%20set.html Någon annan här som har kläder från Halti som nyttjat dem längre än vad jag gjort? Ha de
Publicerat Juli 23, 201214 yr Intressant- Bilder gärna, dina inte de kassa från hemsidan, så på med stället o posera lite. En sak jag saknade var en prisuppgift, ev tittade jag inte tillräckligt noga. /Christian
Publicerat Juli 23, 201214 yr Det jag direkt skulle vilja kritisera är dragkedjorna på fickorna. De är vattentäta som nya, men läcker ofelbart in vatten när man öppnat/stängt ett antal gånger. Fickor skall ha lock, på samma sätt som det skall sitta slejf på dragkedjan framtill. När det gäller kläder så är hållbarheten viktig. Jag köpte en vinter en softshelljacka i Åre och åkte glad i hågen upp på skutan. På väg ned i Ullådalen gick stora dragkedjan sönder och jackan flög upp. Dryga tio minusgrader och man måste ner och ta två liftar upp för att komma tillbaka till framsidan. Sedan dess ingen jacka utan slejf kan jag säga. Ett snordyrt Berghausställ som jag köpte 1991 för nästan tiotusen visade sig hålla i ungefär tre år innan den började släppa igenom regn men jag var jättenöjd till dess. Dåligt köp. Den Haglöfs Guide jag köpte 1996 håller tätt än idag. Bra köp. Jahtijaktstället som kostade under tvåtusen för åtta år sedan håller bra än idag. Bra köp även om det är lite bylsigt. Jag anser att man kan uttala sig om kläder först efter några säsonger, det är dyra saker och man blir väldigt besviken när grejorna inte håller måttet eftersom man är beroende av dem.
Publicerat Juli 23, 201214 yr Ser nu att det verkar vara ventilationsöppningar på fronten, inte fickor? Vilket ställe att ha dem på.
Publicerat Juli 23, 201214 yr Författare Jag är som du millgard ganska noga med kvaliten i de jag köper. Vet av erfarenhet att Haltis skidkläder är mycket bra. Som de verkar så kan dom göra jaktställ också, men som du såg så undrar jag om någon har erfarenhet av deras jaktställ. Hur som helst är jag mycket nöjd med köpet . Hoppas på att att fickornas dragkedjor håller tätt, hade som du skrev inte skadat med ett lock över dem. De enda jag kan tycka är lite negativt är att tyget inne i fickorna skulle kunna vara något kraftigare. Känns/upplevs slitstarkt, men min känslan vill ha lite kraftigare tyg där. Både jackan och byxorna kostade 399 Euro. Som du sätt finns de ventilationshål, men inte på framsidan utan under armarna samt längs lårens utsida. Bilder kommer inom kort, har precis satt kameran på laddning.