Publicerat Juli 23, 201214 yr Då blev äntligen kniv nr. 2 klar, min första sticktånge. Tanken var att jag skulle göra klart morakniven först, men den fick stanna av då det blev brådskande med den här på grund av att den ska ges som present imorn Det är farsan som ska få den i 65-årspresent. Han är definitivt ingen knivälskare (frågan är om han knappt äger nån) men den får väl i värsta fall agera hyllvärmare eller kanske svampkniv. Bladet är ett Helle Nying, jag ville att det skulle bli en mindre och smidigare kniv. Lite kuriosa är att den första slidkniven jag fick i yngre tonåren faktiskt var en Helle Nying Greppet är i masurbjörk med inlägg av av vulkanfiber och valnöt. Bolstret är i nickelsilver och vulkanfiber. Nog snackat, här kommer lite bilder: Överlag är jag riktigt nöjd, den ligger kanonbra i handen. Möjligtvis att jag hade gjort lite annorlunda med slidan. Men man lär sig så länge man lever! Vad tycks?
Publicerat Juli 25, 201214 yr Författare Tackar! Men var inte rädd för att komma med konstruktiv kritik heller Jag var förövrigt in på fällknivens butik/kontor tidigare idag. Väldigt nära att jag gick därifrån urfattig!