Publicerat Juli 24, 201214 yr Tjena är inne på att köpa en ny bössa i form av en Tikka T3 Varmint kaliber 22-250 med en belyst Zeiss diavari 6-24x56 och undrar vad ni anser vara ett rimligt pris. Bössan är två år gammal och ser fin ut på bilderna men jag har ingen aning om vad som är ett bra pris för denna uppsättning. Säljaren vill ha 25.000 men jag vill gärna veta vad ni tycker.
Publicerat Juli 24, 201214 yr Tycker att det låter som ett bra pris om inte kikaren är trasig eller nått för enbart den kostar ju 20.000 men nån mer erfaren får väl lägga domen.
Publicerat Juli 24, 201214 yr Författare Tycker att det låter som ett bra pris om inte kikaren är trasig eller nått för enbart den kostar ju 20.000 men nån mer erfaren får väl lägga domen. okej då får man kanske ta och vända upp och ned på spargrisen
Publicerat Juli 24, 201214 yr Skulle fråga hur mångs skott pipan har gått. snabb kaliber som inte är jättesnäll mot pipan. i övrigt ett riktigt roligt vapenpaket. som du kan pipa om till valfri rolig kaliber sen när pipan är slut
Publicerat Juli 24, 201214 yr Författare Skulle fråga hur mångs skott pipan har gått. snabb kaliber som inte är jättesnäll mot pipan. i övrigt ett riktigt roligt vapenpaket. som du kan pipa om till valfri rolig kaliber sen när pipan är slut kommer inte redigt ihåg om det var 50 eller 150??? hur många skott klarar en pipa i snitt??
Publicerat Juli 24, 201214 yr okej då känns det inte som något större problem! alla säger olika men sköt du vapenvården ordentligt så lär den hålla iaf 1000skott utan att du märker något. skjuter du jaktskott med jaktstöd behöver du inte märka något efter de heller. allt beror på vapenvården samt självfallet vad du laddar o 100 andra olika saker. men åter igen. 150 skott är bra då har du mkt kvar
Publicerat Juli 24, 201214 yr Författare okej då känns det inte som något större problem! alla säger olika men sköt du vapenvården ordentligt så lär den hålla iaf 1000skott utan att du märker något. skjuter du jaktskott med jaktstöd behöver du inte märka något efter de heller. allt beror på vapenvården samt självfallet vad du laddar o 100 andra olika saker. men åter igen. 150 skott är bra då har du mkt kvar okok tänkte ha den till att panga räv och bäver så då är det inga problem med att man ska skjuta slut på pipan i första taget..
Publicerat Juli 24, 201214 yr när pipan är slut så känns det som du sparat in så mkt pengar på bäverköttet så bara det är minst priset av en ny pipa
Publicerat Juli 24, 201214 yr Författare när pipan är slut så känns det som du sparat in så mkt pengar på bäverköttet så bara det är minst priset av en ny pipa hehe ja och allt brännevin som man kan krydda så jag skriver till dig så fort det har trillat en bäver så kan du köpa :biggrin:
Publicerat Juli 25, 201214 yr Skulle nog ta uppgiften om antal skott med en stor nypa salt. "Bara två år gammal" säger säkert nån, men min .220 Swift (som är pipsnällare än .22-250) dog över en sommar/700 skott. Ett boroskop säger sanningen... Skitsamma, det är ett okej pris även om du åker på en ompipning. -- Mats