Publicerat Juli 26, 201214 yr När jag vakna i morse hade helt plötsligt tiken ett litet hål ett par cm från ändtarmsöppningen. Verkar lite irriterat men hon har väl legat och slickat hela natten. Gick på morgonpromenaden och som vanligt har hon problem att skita pga allt gräs/trä i avföringen. Hon äter pinnar som godis .. verkar dock inte ha nått med ändtarmen att göra utan mer som ett rejält sår. Mycket mysko eftersom hon inte gjort sig illa vad jag vet. Nån son varit med om nått liknande? Tänkte ge det en dag innan jag åker in med hon
Publicerat Juli 26, 201214 yr Fistulerande analsäcksbursit ('brusten analsäck')...dvs en infekterad analsäck där infektionen ätit sig ut genom körtel och hud på sidan om den normala utförsgången från analsäcken. Behöver behandlas...ofta är det också fullt i 'den ännu ej fistulerade' analsäcken på andra sidan...kontakta veterinär.
Publicerat Juli 26, 201214 yr Fistulerande analsäcksbursit ('brusten analsäck')...dvs en infekterad analsäck där infektionen ätit sig ut genom körtel och hud på sidan om den normala utförsgången från analsäcken. Behöver behandlas...ofta är det också fullt i 'den ännu ej fistulerade' analsäcken på andra sidan...kontakta veterinär. usch det där lät illa
Publicerat Juli 26, 201214 yr Författare Japp gjorde det direkt efter jag skrivit inlägget. Blir veterinären idag. Att man inte märkt något är ju jävla underligt ..... Tack för hjälpen iaf
Publicerat Juli 26, 201214 yr usch det där lät illa Nja...så farligt är det inte...ganska vanligt. Den brustna analsäcken brukar oftast läka ihop med rejäl ärrbildning / hopskrumpning...och då brukar den sluta krångla framöver...när det enbart återstår ett bindvävsärr istället för aktiv körtelvävnad
Publicerat Juli 26, 201214 yr Fick det där på min ena i fjol, läkte bra inga konstigheter! Det som störde var att jag inte sett något innan, nä jag såg inget och han var inte synligt irriterad, värst var nog tankarna, då jag sysslat lite med schäfer så var första tanken fistelgångar!
Publicerat Juli 26, 201214 yr Författare Mmm var mycket riktigt brusten analsäck och den andra på god väg så tur jag for in direkt. Har inte heller märkt något. Dom är tuffa dom små liven. Hon hade lite irritation för en månad sen. Avmaskade och problemen försvann. Trodde jag :/. Jaja 10 dagar antibiotika så ska hon va som ny.
Publicerat Juli 26, 201214 yr Fick det där på min ena i fjol, läkte bra inga konstigheter!Det som störde var att jag inte sett något innan, nä jag såg inget och han var inte synligt irriterad, värst var nog tankarna, då jag sysslat lite med schäfer så var första tanken fistelgångar! Ja...'cirkumanalfistlar' på schäfer...det är en betydligt tråkigare sjukdom
Publicerat Juli 27, 201214 yr Författare Idag ser det väldigt kladdigt och äckligt ut. Kan man tengöra lite försiktigt med vatten eller hur har ni gjort? Skickat från min LG-P990 via Tapatalk 2
Publicerat Juli 27, 201214 yr Författare hon vägrar skita. 2 dygn sen senast och då har jag sprungit timmar i skogen . Gör säkert för ont men ifall hon inte skiter imorgon kanske jag kan ge nått som får fart på det hela? Så hon bara måste