Publicerat Juli 26, 201214 yr Hej, Nytt arrende med större möjlighet till drevjakter av framförallt vildsvin. Tänker mig att komplettera med ett Aimpoint, men vilket? Ska användas på min Sako 85 i .308w, där oxå ett Varipoint 2.5-10x50 används. Sitter idag med fasta Optilock, men ska ersättas med snabbfärsten. Vilket Aimpoint ska jag välja, och varför?
Publicerat Juli 26, 201214 yr Hunter 34, en väldig skillnad med 34mm tub. Skickat från min ST17i via Tapatalk 2
Publicerat Juli 26, 201214 yr Författare Hur funkar det med snabbfästen tillsammans med en kikare med 30mm tub?
Publicerat September 18, 201213 yr Varför finns det olika tubstorlekar? Vilket ska man ha? Jag förstår att det är skillnad när man skjuter med vanliga kikarsikten men med Aimpoint har man ju båda ögonen öppna.
Publicerat September 18, 201213 yr Hur funkar det med snabbfästen tillsammans med en kikare med 30mm tub? Det fungerar helt klart lika bra som med något annat, jag är inte förtjust i Sako snabbmontage men om man går den vägen i tillvaron så är Kuroks förslag det absolut bästa, har fluktat lite i en av de där tuberna och de är fina, verkligen fina, detta skrivet av någon som inte gillar Aimpoint något vidare. /CHristian
Publicerat September 19, 201213 yr Vad jag har förstått är det ingen större skillnad mellan de olika siktena utan det är mer om tycke, smak och plånbok.Detta undantaget H1 som bara kan fästas i en klack. Enligt en säljare på Aimpoint kunde de inte garantera skottfasthet med Leupold QR och H1. Jag själv är sugen på Hunter med 34 tub men är fortfarande inte säker på tubstorlek. Tror iofs att man kan få ganska bra pris på 9000 nu när Hunter har blivit poulär. Säljaren på Aimpoint menade att de var mer skillnad i design (batteriröret är intgrerat i tuben). Tanken är att sätta den på en Sako 85 SS i 8x57JS.
Publicerat September 19, 201213 yr Kompisen har en H1 som han varit jäkligt nöjd med men köpt ett Zeiss 1,5-6x då han har mer användning av det. Nästan 100% säker att han ska sälja sitt H1. Fint skick och inte mycket skjutet. Om det är av intresse för dig så kan jag snacka med honom om han ska sälja och förmedla kontakt? pris vet jag dock inte än då han köpte Zeissen igår