Publicerat Juli 27, 201213 yr Hallå! Hade en märklig situation i eftermiddags.. Var ute med hundarna i backen (Öster om mörrumsån, ca 1mil norr om Svängsta) mitt under stekheta soltimmar. Båda två är lösa och snosar runt mellan allt från 10-30meter runt mig och plötsligt så det en gris som står och bara glor på oss. Den stora lunsen (blandras) står bara och tittar på fläskbiten medans lilltjejen (cockerspaniel) fattar nada -svansen gick som en dammvippa samtidigt som raggen var rest. Det kändes som fem minuter, men det var nog snarare en halv minut som galten stod där och glodde. Han var väl antagligen lika paff som jag och hundarna!! Sen gick han iväg och jag kallade in hundarna, vi ändrade riktning och gick tillbaka till bilen... Märkligt! /Neiklot
Publicerat Juli 28, 201213 yr Hallå! Hade en märklig situation i eftermiddags.. Var ute med hundarna i backen (Öster om mörrumsån, ca 1mil norr om Svängsta) mitt under stekheta soltimmar. Båda två är lösa och snosar runt mellan allt från 10-30meter runt mig och plötsligt så det en gris som står och bara glor på oss. Den stora lunsen (blandras) står bara och tittar på fläskbiten medans lilltjejen (cockerspaniel) fattar nada -svansen gick som en dammvippa samtidigt som raggen var rest. Det kändes som fem minuter, men det var nog snarare en halv minut som galten stod där och glodde. Han var väl antagligen lika paff som jag och hundarna!! Sen gick han iväg och jag kallade in hundarna, vi ändrade riktning och gick tillbaka till bilen... Märkligt! /Neiklot Svinkul ..fasen tänkt om hundarna dragit efter den hade blivit lite fulsläpp (snart 1Aug) men vad hade du gjort då ?
Publicerat Juli 28, 201213 yr Författare Sprungit efter! Nej då, det är plikttrogna hundar och stannar/vänder om på kommando. Men visst, man ska aldrig säga aldrig..
Publicerat Juli 28, 201213 yr Grattis till upplevelsen. Att de stora galtarna finns där är ingen hemlighet, men att få se dem är en annan. Jag har själv haft previlegiet att se några under ljusan dag. Det är normalt att hundar som inte har vildsvinsintresse står där och gapar likt fågelholkar. Lukten av vildsvin är lite speciell. Men det är ju något extra att få se dem.
Publicerat Juli 31, 201213 yr Författare Strax söder om Hovmansbygd. Fågelvägen ca 7km kanske? Jagar du i Kompersmåla..?