Publicerat Juli 29, 201214 yr ska iväg en sväng o jaga lite älg o björn o behöver då lite bättre grejer än mina snickarbrallor jag har när jag jagar gryt. ska köpa pinewoods nya ställ. vikingkängor inköpta modell medelhöga. härkila kängor finns sen tidigare. behöver dock köpa nytt underställ iaf ett. för vettigt pris då det är bara o inse att jag är en bekväm jägare som inte jagar så ofta långt från hemmet. likaså behöver jag en ryggsäck av bekväm modell då mina axlar är slut. behöver ha med mig ombyte,lite mat samt vapengrejer samt ett vapen helst på ryggsäcken. något tips på relativt prishumana grejer? bra tips på andra grejer jag kan behöva?
Publicerat Juli 29, 201214 yr Bambun tycker jag är mysig och bra men ska jag ha ett ställ att gå i hela dagen tar jag Craft. Bambu har jag övergått till i vardagsstrumpor och kalsonger. Alla tubsockorna är kastade till förmån för bambun. En bra termos är aldrig fel
Publicerat Juli 30, 201214 yr Kolla på itabs merino net, har för mig det gick på 700 för byxa och tröja
Publicerat Augusti 3, 201214 yr Vad är det som är så bra med bambu närmast kroppen? Jag kör med ull året runt och är helnöjd.
Publicerat Augusti 3, 201214 yr Ull har nog samma bra egenskaper men är inte helt optimal i tvätten. Har du kalsonger i ull också? Vardagsstrumpor vill jag få rena och 40 grader tycker jag är för lite. Bambun går på 60. Det var tubsockorna i bomull som åkte ut, likaså bomulls kalsongerna. Bambun känns fräschare och behagligare samt den blir inte lika fuktig. Mina fötter luktar inte lika illa numer. Bambun är också mycket klimatsmartare i framställningen än bomull. Det behövs ingen konstbevattning och inga bekämpningsmedel vid tillverkningen. Tyget har antibakteriella egenskaper samt även antistatiska vilket gör att små partiklar inte fastnar vid det. Tygerna med bambu andas bra och transporterar dessutom bort fukt. Om jag ska gå med hunden på jakt och inte sitta still är Craft mitt val men om jag skulle sitta under jakten eller rent av hela jaktdagen hade nog ull också varit mitt förstahandsalternativ i understället. Ullen har nog samma bra egenskaper! Jag lär inte, om jag själv får bestämma, ta på mig ett par långkalsonger i bomull igen. Det sprakar om håren på benen när man tar av dem igen, i värsta fall när man tar på dem. De blir genomblöta på ett ögonblink och tar tre gånger så lång tid för att torka. Bambu is da shit!
Publicerat Augusti 13, 201214 yr Woolpowers grejer är kanon. Det är bla de som gör kronans värmetröja. Sys i Östersund dessutom.