Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gåsbulvaner.

Featured Replies

Publicerat

Jag har funderingar på att beställa kanadagås bulvaner från Cabelas i USA, det är "siluett" bulvaner som är lätta att bära. Det jag undrar är, är de nog effektiva? De ser ju lite taniga ut då de är helt platta. Har någon provat???

Publicerat

Jag har gjort egna kanada "siluett" bulvaner och dom funkar, så nog skall siluetter från USA också fungera. :)

Publicerat
  • Författare

Min tanke var att de inte syns från alla håll och att gåsen ska bli misstänksam.

Publicerat

Jag brukar plasera dem med sidan åt olika väderstreck, och majoriteten åt det håll jag tror att dom kommer ifrån. Sen kan man också sticka dem snett i marken så att dom syns uppifrån. Klart "riktiga" bulvaner är bättre men som du säger, det är lättare att släpa ut siluetterna. 8)

Publicerat

Bilder på bulvanerna  :-

post-351-1150293190_thumb.jpg

post-18-1150293190_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Som jag ser det så är det bara att köpa. Nästa fråga är, i paketet igår det 12 st betande gäss. Hur viktigt är det att ha spanande gäss och hur många ska man ha?

Publicerat

Jag har 45 st. siluetter och 6 st. skal. Är man ensam så får man lämna en hel del hemma, för det blir tungt att bära ut allt själv, och har man tur så blir det mera att bära tillbaks  ;)

Hur viktigt det är med spanande gäss vet jag inte. Det beror på vem man frågar, vissa säger att det inte skall vara några för att "flocken" skall utstråla lugn.

Men jag tror inte några spanare gör det sämre.  8)

• 1 month later...
Publicerat

dom spanande gässen har inte gjort någon skillnad i min jakt. har testat både skal och profil skal funkar lite bättre tycker jag men profilbulvanerna vinner på grund av att dom är så lätt att bära. 

Publicerat
  • Författare

Ingen av er som har siluettbulvaner att sälja ? ( :-* :-* :-*)

Publicerat
Ingen av er som har siluettbulvaner att sälja ? ( :-* :-* :-*)

tyvärr

Publicerat
  • Författare
Ingen av er som har siluettbulvaner att sälja ? (  )

tyvärr

:'( :'( :'(

• 2 weeks later...
Publicerat

Vi blandar med fördel in kråkbulvaner i bilden,precis som vi gör vid duvjakt.

Sätter dom i ytterkanterna,vi inbillar oss att gäss precis som duvor "litar" på vakten kråka.

Sen att det faller kråka från skyn då o då ,gör inte saken sämre,man måste ju öva upp svingen,innan huvudmålet kommer ;D