tiger0910 7 Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Funderar på att skaffa ny hund och mottager gärna alla erfarenheter och skillnader mellan raserna. Jag har sållat ut till att valet kommer vara mellan de här två raserna så sväva inte iväg . (Det har jag själv gjort nu i över 1 år) Förutsättningarna är jakt i södra sverige med normal tillgång av gris. Träningsmöjligheter på spår och även i hägn är i princip oändliga. Markerna jag jagar på är från 125-400 hektar. Är inte en ruttad vildsvinsjägare ännu men på god väg. Så vilken av raserna anser nig mest lämpad? Quote Link to post Share on other sites
TheMadToad 2 Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 Hej! Va kul att du fastnad för bla GFdB! Jag är själv inne på denna rasen, och vill gärna veta mer, så hoppades på att fler skulle ha skrvit här. Men nu när man uppar tråden kanske folk tar och ger med sig lite lättare av sina erfarenheter;) Cheers! Quote Link to post Share on other sites
tiger0910 7 Posted September 18, 2013 Author Share Posted September 18, 2013 Blev en Adb tillslut för min del 2 Quote Link to post Share on other sites
kocken 1 Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 Kul! har en Adb själv som e valp. Plus en Griffon Nivernais Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts