Publicerat Juni 14, 200619 yr Jag har varit ett antal dagar nu på tippen och det har inte varit bra. Jag har provat både på kvällen, eftermiddagen och tidigt på morgonen. Hur ser det ut hos er?
Publicerat Juni 14, 200619 yr Var där igår för att hiva sopor och som av en händelse så råkade jag få med mej Quaden med fullrigg dvs benstöd, surefire samt ljuddämpare.. Blev tre duvor inne i en lada på området samt två trutar, en ung havstrut och en ung gråtrut som med säkerhet inte häckar. Rätt kul, när lastmaskinen körde så försvann ljudet av kulans träff i fågeln totalt dvs de reagerade enbart på att en polare stöp! Hoppades på att de skulle landa igen fort men icke, hade däremot kunnat skjuta ett stort antal om jag haft en hagelbössa med förutom Quaden. Där var kanske ett 50-tal trut som snurrade mer eller mindre konstant. Är man där på morgonen och tar dem vartefter de kommer så skjuter man nog rätt ok tror jag. Ligger dock lågt här hemma, liiite knepigt nu under häcknings säsong. Iofs så är det nu de plockar ejderungar mm så fram till nu är helt rätt tid att skjuta om man tänker viltvård. Mvh!