Publicerat Augusti 1, 201213 yr Hej jag får be om ursäkt om denna fråga varit uppe förut men kunde inte hitta den Jag har köpt en ask med kulor Nosler partition 100 grans och skall ladda upp den till 920-960 m/s och dom till bock jakten och kanske någon räv om så bjuds men har börjat fundera på om den förstör väldigt mkt är det någon som har erfarenhet av den och i så fall någon laddtabell? Tackar för svar från en nybörjare // Gotland
Publicerat Augusti 1, 201213 yr Krille- du får nog berätta vilken kaliber/hylsa du avser att stoppa den där kulan i, den 100 grains partition jag omgående finner är en .25 kal och det gör att i varje fall jag funderar på vilken kaliber du har 257 WBYM/25-06 eller någon annan variant 25 WSSM exempelvis. Men om du berättar kaliber och så vidare så är jag övertygad om att vi kan bistå dig. /Christian
Publicerat September 6, 201213 yr I den farten kan det säkert slå sönder en hel del, men som alltid så handlar det i första hand om skottplaceringen. Själv har jag testat 100 grains Ballistic Tip i 6,5. Den sköt tätt, tätt! Och i princip gjorde den att jag sålde min .243:a : )
Publicerat September 22, 201213 yr Jag använder 9,1gr kula och 140grains till både älg och rådjur. Det är inga problem alls med köttförstöringen. Har skjutit många bockar flera älgar och inte märkt någon förstöring. Sätter du kulan där sen skall sitta så är det inga problem. Kulbanan är mycket bra och träffsäkerheten kan ju bara du påverka med din skicklighet så skjut på du. //Kenneth Laddata: http://www.norma.cc/sv/Ammunitionsskolan/Laddata/25-06-Remington/
Publicerat Januari 15, 201313 yr Har använt den (100 gr) i min 243a under många år. En i mitt tycke perfekt kula för pürsch. Räkna med genomslag. Fungerar även på rå.gäss,hare mm