Publicerat Augusti 1, 201213 yr Hej, köpte för en tid sedan en winchester 1300 pump som enligt specifikt svar på frågan ska ta 2+1 i ammo men som nu visar sig bara ta 1+1... Vapnet är köpt via ett vapenföretag som mellanhand från en privatperson (dödsbo). Nån som har något bra förslag på hur man löser detta när nu alla licenser är klara och allt betalt?? Känns väldigt ruttnock... :-(
Publicerat Augusti 1, 201213 yr Ber om ett återköp i och med att varan inte är enligt utsago funktionellt sett? Är det företaget du har betalat till eller dödsboet?
Publicerat Augusti 1, 201213 yr Författare Har betalat till båda två, då blir det ju extra surt med 600 spänn ytterligare i sjön för licenserna, kanske man kan kolla om det går att åtgärda strypningen hos en vapensmed och begära ersättning för det om säljaren går med på det...
Publicerat Augusti 1, 201213 yr Mest sannolikt är det snabbt fixat att förlänga magasinet. Hör med dem hur de vill lösa problemet. -- Mats
Publicerat Augusti 2, 201213 yr Författare Ok, det var inga problem, ska bara skicka ner magasinröret till dem så flyttar dem spärren! Nu ska jag bara klura ut hur man tar loss magasinröret... :-)
Publicerat Augusti 13, 201213 yr Författare Jaha, magasinröret är åtgärdat men så menar säljaren att jag ska stå för fraktkostnaden av detta, 300 kr. Känns inte rätt enligt min mening... Har verkligen gått till absurdum och tanten jag köpt bössan av är verkligen otrevlig, Kan man på nåt sett ångra köpet nu om man vill?