Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mossberg 30-06?

Featured Replies

Publicerat

Som jag skrivit om på annat ställe så har min svärfar gått bort. Jag har börjat luska lite i hans vapen och börjat fundera på försäljning av dem och hustrum mailade precis en bild på licensen på klass 1 studaren.

Var helt säker på att det var en gammal Stiga/HQ eller liknande men så var det en Mossberg i ovan angiven kaliber.. Hade inte en susning om att de tillverkade kulvapen, pumpar visste jag, men kulvapen?

Någon som vet vad det är för kvalité på dessa pryttlar? Innan jag fick veta vad det var för grejer i skåpet så tänkte jag spontant att värdet är inte något större direkt och det är det säkert inte men detta med Mossberg måste jag iaf fråga om. Någon som vet ngt?

Ska försöka fixa lite bilder och prylar och hantera grejerna framöver så får vi se vad det är för ngt. Förutom Mossbergaren så fanns en BRNO 22lr, oklart skick. Rätt säker på att där ska finnas en hagelbössa med men jag gissar där på Suhl 1275 dvs hjärndött.

Återkommer..

Mvh!

Publicerat

Mossberg tillverkar kulgevär numera. Vet inte om de gör dem själva eller om det är på "entreprenad"

Deras nya modeller har mottagits ganska väl "over there"

Sen har de samarbetat med bla Magtech som tillverkat deras modell plinkster, en 22 lr halvauto.

Värdet är svårt sia om men jag tror inte det är vidare högt. Troligen i klass med savages kulgevär, ett par tuenlappar för ett begagnat ex.

Publicerat

smått intresserad av brno:n....

Publicerat

Jag har en vapentidning någonstans därhemma där de nya Mossbergarna är testade.

Har för mig att de nämnde något även om äldre modeller.

Med därhemma menar jag lägenheten här i Washington. Skall se om jag hittar den i så fall mailar jag över scannat reportage på Måndag...

Publicerat
  • Författare

Jag har en vapentidning någonstans därhemma där de nya Mossbergarna är testade.

Har för mig att de nämnde något även om äldre modeller.

Med därhemma menar jag lägenheten här i Washington. Skall se om jag hittar den i så fall mailar jag över scannat reportage på Måndag...

Spanx!

Ev så är de redan sålda bössorna men jag vet inte, vi får se.

Publicerat

Att Mossberg skulle knåpat ihop nått vettigt o kulväg har jag svårt att tänka mig- det brukar vara amerikajunk....

T

Publicerat

Mossberg har ryktet " over there " att vara helt ok bruksgevär inte topp kvalitet men dom skjuter bra.

En bekant i Colorado köpte en 100 ATF 30-06 inför säsongen 2004 och har varit väldigt nöjd med den, har för mig han pratade om att han gav något runt 250 dollar för den.

Har själv letat lite efter en sådan för eget bruk på hans inrådan men en sako kom i mellan

Publicerat

Min erfarenhet av "amerikansk brukskvalitet" är vanligen eoner under vad jag personligen finner vara en acceptabel nivå.....

/T