Publicerat Augusti 3, 201213 yr Är det någon som har provat/ äger nya browning 725 sporting och har någon åsikt om den. Upplever ni någon markant skillnad mot tidigare 325/425/525? Jag måste säga att jag lockas lite av den och tycker den verkar intressant.
Publicerat Augusti 4, 201213 yr Läste ett reportage om den nyligen... Minns inte om det var Vapentidningen eller någon av de andra... ska se om jag har kvar tidningen, så kan jag ge dig info om vilket nr det var (om ingen med bättre minne hinner först).
Publicerat Augusti 4, 201213 yr Jag sköt med B725 jaktmodellen med 76cm pipor under tullgarn. Helt ok, väldigt lik min Beretta Perennia III. Klämde på sportingmodellen men som med andra sportingmodeller så tyckte jag att stocken är för bred för mina händer.
Publicerat Augusti 4, 201213 yr Jag sköt med en 725:a på tullgarn och jag hade nästan problem att missa. Var på "hela havet stormar" Jag sköt ruskigt bra med den bössan. Men om den var bättre än någon föregångare har jag ingen aning om //Mekus
Publicerat Augusti 5, 201213 yr Här är en review som jag känner till.. http://www.positiveshooting.com/Browning725.html
Publicerat Augusti 5, 201213 yr jag har provat B725 sporter versionen några gånger. Den känns rätt bra faktiskt, har själv funderat om man skulle sälja sin egen MK-38 och inskaffa 725:an istället.
Publicerat Augusti 6, 201213 yr Författare Tack för svaren. Jag måste nog provskjuta den men risken är ju att det blir dyrt då. Måste redan nu investera i uppflogsburar och annat till hundträningen och det är ju lite viktigare förstås men det skulle vara roligt med en ny 725a i alla fall. Dr Krall: Jag håller med. Den är skitful.
Publicerat Augusti 7, 201213 yr Läste ett reportage om den nyligen... Japp, kan bekräfta att det var i Vapentidningen (nr 2) som de hade testat den, om du letar omdömen. "Slutsats - frågan är då om modell 725 verkligen är en förbättring? Och svaret måste bli ett entydigt ja, men man bör komma ihåg att fördelarna snarare är teoretiska och designmässiga än praktiska" (utdrag ur Lars Haneus' test). Jag var också lite sugen på en sådan, men hittade en annan Browning.