Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagbelyst sikte under 8000:- nytt/begagnat?!?

Featured Replies

Publicerat

Har i dagsläget ett Bushnell Elite 6500 2,5-16x50 belysta #4 som jag egentligen är jäkligt nöjd med förutom på en punkt....vill ha dagbelysning. Jag och mina ögon tycker det är lättare med belyst riktmedel även på dagen så jag går i lite funderingar över att försöka byta/sälja Eliten mot något dagbelyst sikte. Hade Eliten haft dagbelysning också så hade jag varit suuuupernöjd för den jakt jag bedriver med den.

Kraven är max 50mm objektiv, minst 10ggr maxförstoring(variabelt ett måste) samt max kring 8000:- nytt eller begagnat.

Frågan är då vad det finns för alternativ?

Duralyt?

Någon Meopta kanske?

Begagnade, nya europeer?

Hjälp.

Publicerat

Burris four-x verkar rätt bra, du får ju en 1,5-6x42 till rätt bra pris. Vet inte hur bra optiken är men siktet känns gediget iallafall:)

Publicerat
  • Författare

Kan nog vara fina men ingen modell som passar mig riktigt. Ej mer än 50mm objektiv samt minst 10x som lägsta förstoring

Publicerat

Burris four-x verkar rätt bra, du får ju en 1,5-6x42 till rätt bra pris. Vet inte hur bra optiken är men siktet känns gediget iallafall:)

Jag är hel nöjd med mitt, Burris four-x 56 :)
Publicerat

Finns en annons om en Docter här på sidan. Kostar i o f s 9000:- men det finns kanske prutmån.

Publicerat
  • Författare

Finns en annons om en Docter här på sidan. Kostar i o f s 9000:- men det finns kanske prutmån.

Ja den hade nog varit fin. Men måste isf sälja min först och så är den en bit över budgeten men säkert ruskigt fin

Publicerat

Jag är hel nöjd med mitt, Burris four-x 56 :)

Funkar bra till vak?:)

Publicerat

Funkar bra till vak? :)

Har inte testat det i riktigt dålig sikt en. men jag tror det ska funka fint! :)
Publicerat
  • Författare

La till en Burris FF II och så blev bytet en Zeiss Victory Varipoint 3-12x56LT som fick plats till min stora glädje :smile: