Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är Ekajakt

Featured Replies

Publicerat

Hej på er!

Är 46 år och bor i Uppland Bro, norr om Stockholm. Har hängt med farsan på jakt sen jag var liten pilt, men gjorde slag i saken först 2005 och tog jägarexamen. Jakt ( och hundar) börjar bli mer någon form av trevligt gift och jag jagar nu vid varje möjligt tillfälle. Hindras enbart av arbete och en del sociala måsten. Tack och lov för förstående hustru :smile: . Emellanåt svingar jag också flugspöet.

Jag jagar på två marker i Upplands Bro samt älg i Dalarna. Har också tillgång till fina skogsfågelmarker i Dalarna, men sen gråben tog över blir det liksom inte av längre. Har en eng springer spanieltik som har stött och apporterat åskilliga fåglar men som nu p.g.a dövhet och tumör är en 12 årig pensionär. Jakthunden nu är en treårig Kleine Münsterländertik,, jagar allt, står för tryckande vilt, stöter/ kortdriver. Jagar mest med kombin. Ska bli kul att kolla in det här forumet. mvh// Peter

Publicerat

Välkommen hit :smile:

urban

Publicerat

Hej & välkommen hit! :smile:

Publicerat

Hej och välkommen hit! :)

Publicerat

Välkommen hit Ekajakt.

Har en aning om att vi redan känner varandra... Jagade ihop på Eka tidigare.

Publicerat

Hej och välkommen hit....

Jag är nästan granne med dig. Finns i grillby men uppfödd i Bålsta....

Publicerat
  • Författare

Tack för mottagandet,,,trevligt!

Jadu Jakarwuk, världen är liten. Kul att du också är här, då kan vi snacka jakt även när vi inte ses :smile: Hur går det på rävfronten? Själv ska jag ut ikväll/natt (om det inte fortsätter ösregna som det gör nu). Först på räv och sen på grävling. Har sett ut ett gryt som verkar hett. Tänkte släppa Freja, OM hon får spår av grävling, vill inte ha rådjursdrev i början av augusti. Kanske kan hon präglas på grimbart vid mörkerjakt om jag skjuter ett par för henne så man kan stryka kopplet för frisök sen. Verkar vara riktigt kul jaktform med ställande hund.

Trevligt med en "jaktgranne" kennetht. Kanske ses i nån skog eller på nån skjutbana (brukar skjuta i Enköping). Skitjakt på er allihop, nu kör vi. :biggrin:

Publicerat

Hej och välkommen! :)

Publicerat

Jag har ingen mark att jaga på, tänkte mera av boende liknelse....

Vi kanske kan träffas i Enköping skjuter där jag också